Crònica de regata 22 de gener 2012


Un dia fantàstic, solet, mar plana i transparent una temperatura primaveral i un ventet molt justet però suficient, constant fins al final i sense rolades.

En Sergi va muntar un triangle molt petit, en part degut a l’experiència del últims diumenges en que va haver d’escurçar per manca de vent, i amb la primera boia no massa ben orientada.
Una dotzena de patins a l’aigua amb absències destacades, no hi eren ni el Vila ni l’Oliver ni tampoc el Farres ni el Xopo ni el Dani ni…… comença a faltar massa gent. Els tinc tots apuntats (com deia el Mikado)
La sortida era clarament per la barca, però un servidor sap que en un cos a cos amb el Xavi Carrasco no hi te massa a fer i va provar l’impossible, sortir per l’altre costat. Com ja vaig dir en arribar a la platja, de psicòleg no em guanyaria la vida. La estratègia era evident, mentre tots estan posicionant-se a prop de la barca, jo faig la papallona al costat de la boia, marcant clarament que volia sortir per allí, i com en altres setmanes els mes xulus comencen a córrer la línia, els hi faig la pirula, els hi passo per la popa i enfilo cap endins uns dos cent metres, bordo i directa a la primera boia. Però no van picar, crec que faltava el Vila que de ben segur hagués vingut a tapar-me, i tothom menys un servidor, van sortir correctament. El resultat va ser que en el primer pas per balisa, Carrasco i Sainz ja destacats, darrera el Balcells, l’Oriol Carrasco en Joan Xapellí en Josep Mª Masriera en Jaume Vivó i la resta de la flota (no se en quin ordre)
Els dos capdavanters es van estirar cada cop més i el Cap i Cua va agafar un avantatge considerable, sense errar cap bordo i amb la finesa que el caracteritza. En David Sainz, aquesta vegada si, va aguantar la segona posició sense problemes i va pujar al pòdium destacat dels perseguidors. La gràcia era veure qui entraria en tercer lloc. Am l’orgull ferit per la desastrosa sortida, en Lilu va començar a remuntar, primer va passar al Xescana el traves, mes tard avança a l’Oriol, que cada dia va més be, i al final de l’empopada entra més arrambat a la boia que el Balcells, que encara que passa primer, s’obre massa i en una èpica tercera cenyida l’hi guanya la posició entrant tercer, en quart entre el Fredy darrera l’oriol i el Xapellí el segueix l’Orgui, en Joan Astals (ja està enganxat) i en Churchill. Es retira en Sunyer , en Perepops i en Flotats.
Classificació.
1-X. Carrasco
2-D. Sainz
3-J.Mª.Masriera
4-A.Balcells
5-O.Carrasco
6-J.Xapellí
7-J.Vivó
8-J.Astals
9-C.Alberti

Anuncis

8 thoughts on “Crònica de regata 22 de gener 2012

  1. Un privilegi tenir aquesta afició i poder navegar en dies com aquest. El ventet era petit però suficient, com diu el cronista, i permetia navegar amb bona velocitat, seient al mig del barco.
    L’absència dels Xavis, especialment el Vila, impetuós i impacient de mena, van permetre una sortida tranquil·la i ordenada. La notícia és que no vaig fer OCS!! I a més el Lilu va decidir anar a buscar xampinyons a la boia i ens va deixar la part bona de la línia a l’Alfredo, el David, l’Oriol i jo mateix, que som els que vam sortir més bé, tots agrupats. Gràcies des d’aquí als dos primers, que em van cantar el temps a l’últim minut perquè se’m va parar el rellotge… El Xapellí, que també va sortir bé, i el Lilu, despistat, van tirar amunt, amurats a babord, a buscar si hi havia més vent enfora, i potser sí que n’hi havia més, però la balisa de la cenyida no estava gaire ben posada i aquest bordo donava per poc. Vaig anar fent orsadetes a cada ratxa per poder guanyar el sobrevent que em duia el David i vaig aconseguir muntar primer la primera balisa. A partir d’aquí va ser disfrutar i controlar què passava a la popa. Molt bé el David, sense errors i amb bona velocitat (vela nova, eh??), espectacular remuntada del Lilu, amb una tercera cenyida i una arribada impressionants, interessant duel Xapellí-Oriol, molt junts tota la regata, i l’Alfredo ben col·locat però sorprès al final pel presi. Els altres els tenia una mica més lluny, però com que la regata va ser curta de fet vam anar tots bastant agrupats.
    Enhorabona a les princeses Sainz, i gràcies a tots (comitè, mariner…) per un dia fantàstic.
    Diuen que diumenge farà fred de veritat, dia d’hivern. Que faci el que vulgui però que bufi una mica de vent, que ja comptem les hores perquè arribi…

  2. Va ser un dia fantastic:
    -Poc vent pero suficient per disfrutar tenint en conte el vent que ens esta fent ultimament.
    -Vaig quedar segon i vaig aconseguir no desconcentrar-me en tota la regata, els artistes les boirines ens venen molt sobint i mes en dies d’hivern i amb un mar com el d’ahir.
    -Vaig apendre d’en Xavi com aprofitar el vent per fer repicons quan t’ho expliquen s’enten pero realment no hi ha com veure-ho, xavi ets un figura.
    -Vaig tindre la sort de poder donar una volta al acabar la regata amb les regatistes que mes admiro i veure que desde l’estiu no han perdut les seves qualitats patinaires les meves estimades filles Irene i Maria ( estaria bé fer reactivar els cursos per als juniors, així potser animariem a mes nois i noies).

  3. Efectivament, un dia molt maco, al final de la primera cenyida se’m van escapar una mica al Xavi y el David, vaig fer una virada una mica a sobre la proa del xapelli encara que crec que legal, en qualsevol cas, perdona. L’Oriol va donar cami i tot i que va perdre sobrevent va muntar be la 1ª balisa. En el llargo em vaig apropar molt en el David, mentre que l’Oriol s’em tiraba a sobre per sotavent, cosa que li va perjudica al mo0ntar la balisa que tots dos ens vam obrir molt. De fet estic fent proves amb una vela Climent i es força diferent de las Depoorter, es de portar el pal molt endevant i això es nota en les maniobras. Felictats pels guanyadors i al Presi
    Fins Diumenge!!

  4. Hola a tots!!, des de “el dique seco” em feu molta enveja!!!, enyoro molt la olor a sal, el vent a la cara i les conyes marineres dels companys patinaires.

    Pel que veig en sr. Carrasco segueix imparable, un gran mestre a seguir i l’únic que ha tingut l’honor de guanyar-lo és en X.Vila , caldrà apendre molt i molt, per poder seguir aquest ritme, que intueixo difícil de seguir, doncs el Presi , en Sainz, en Freddy , en Xapellí i tota la resta de patrons esteu fent molts bons papers!!

    salut i bon vent, aquest cap de setmana proper tampoc vindré, apa a passar-ho be.

    Xavier Oliver
    3000
    SKALIVAT

Deixa un comentari

