Crònica regata 4 de març 2012


Dia sense. Sol, però gens de fred. Garbinet suau (5/7) que prometia però que finalment no ha estat el que volíem

Dia amb importants absències (Oliver, Visiers, Sainz) però també amb moltes presències, 16 barcos a la línia de sortida !! i la participació del Jordi Armengol, santpolenc i patinaire de primera (les dues coses)
S’ha acabat això del fred i la temporada de patí va agafant força. Hem d’entrenar molt si volem estar forts per les megaregates de l’estiu (… el tema paelles és apart, tenim bula). Els divendres, per tots els que poguin/volguin ja hi ha grupet per sortir a partir de quarts de quatre (colla de privilegiats !)

Sortida bastant nodrida, tots per estribord, menys el Sunyer que ho ha vist clar per babord… (“si vull un formatge gruyere, vaig al Caprabo”) i ha deixat passar tota la flota. El Bala Blava, pensant que el Sunyer era l’Armengol, corre la línia (per fer algo) i un cop adalt, doncs, potser que sortim a tota h… Com no podia ser menys, el Capicua ha anat al darrera (és un dir, perquè de seguida es posa davant) i hem sortit tots juntets a estribord però per la boia. La resta s’ha repartit per la línia i la barca.
Per dins semblava que feia més vent, però uns quants valents fan bordos variats. Passem boia Carrasco, Vila, Lilu, Dani W (?) i… tota la colla
Llargs suaus, escurçant posicions, Armengol recuperant posicions
Segona cenyida, el Capicua fa bordo de posicionament de barlovent (qui vulgui saber el que és ja li explicaré- pagant, clar- ) i el Vila recupera una mica. Bona velocitat (és una manera de parlar, però amb la crsisi de vent que tenim, “con un canto en los dientes”) fins adalt amb petites bornejades, però amb por de que s’acabi el vent
Per altra banda, els passos de boia del mig i el darrera de la flota, ben ples de gent i sense ni un incident. això diu molt a favor dels patinaires del mar i vent, del respecte pels barcos …(i que no hi era el Sainz… i el Vila anava massa sol).

Empopada mirant la vista, el Capicua, i el Bala Blava aprofita per acostar-se molt, tant que arriben ben junts a la boia, orçada trepidant i… Vila a l’aigua (no podia acabar una regata sense mullar-se). Ja estava tot beneit
Pel mig, un grup de visionais fan el bordo per abaix i es queden sense vent (Cañas jr, Dani, Freddy), però els d’adalt (Xapellí, Chopo) no atrapen al Freddy, que amb la seva vela Climent “no corre, si no vuela”
En fi un bon dia per recordar

CONTINUEM AMB L’AULA DE LLIÇONS APRESSES
– sortida per babord ?
– què podia fer el Vila per passar al Carrasco a la 3a cenyida ?
– no “haveu vist” que rolava cap a migjorn al final i que s’havia de virar curt?
– sabieu que l’Armengol ha perdut les ulleres a la sortida i es pensava que el Cañas (pare) era la boia ?(ja veureu el dia que esporti les ” gafas de ver ”

CLASSIFICACIÓ

1 Carrasco Capicua
2 Vila Bala Blava
3 Masriera Lilu
4 Armengol
5 Rafa Farres Fierro
6 Wirth
7 Chopo
8 Freddy
9 Xapellí (foto finish amb el Freddy, però clar, amb la Climent…)
10 Coll Guille
11 Cañas jr
12 Suner Sobrevent
13 Vivó Orgui
14 Astals

DNF
Edgar
Cañas (pare)

Salut i fins diumenge

Crònica : Bala Blava

20120307-002238.jpg

12 thoughts on “Crònica regata 4 de març 2012

  1. Per fi em pogut fer una regata sencera, es a dir, amb les tres cenyides el llarg el traves i la popa., no ha estat una ventada, però al menys s’ha pogut navegar amb “certa velocitat” en tots els rumbs. Setze a la sortida com be diu en Xavi Vila, em trobat a faltar al David, el Visiers, el Remy, l’Oliver el Toni Balcells el Churchil i tantes altres. Ara que el fred ha marxat, convido a tots el anomenats i tants d’altres que fa tems que no surten, a que vinguin a navegar els diumenges, què fa molt de goig veure tants patins i s’ho passaran be.

    La línia de sortida estava ben posada però crec què una mica tancada, lo ideal era córrer la línia i sortir amb certa velocitat per anar guanyant abarloaven, així ho van fer el Bala Blava el cap i Cua i en Lilu que van perdre la davantera seguits per la majoria de la flota. En Xavi Carrasco tot i sortir per darrera d’en Vila va anar combinant la cenyida amb la velocitat i al cab d’una estona ja anava en primera posició a pocs metres d’en Vila i ja més lluny en Josep Mª que no podia seguir el seu ritme. El pas de les primeres boies va ser el mateix, però en la quarta posició es va instal•lar el nouvingut Jordi Armengol que en una popa mes intel•ligent va aconseguir per l’interior prendre la 3ª posició al Lilu, però aquest la va recuperar en la 3ª i definitiva cenyida. El què subscriu, anava tant pressionat per la persecució i conseqüent pressió a que el va sotmetre en Jordi Armengol, què no va tenir temps a contemplar gaire el paisatge ni els altres participants, només dir que per darrera anava tot molt compactat i que veritablement feia goig, llàstima què el vent no puges un parell o tres nusos més perquè el dia hagués sortit rodó.

    Ens hem quedat sense abalisador, en Sergi ha trobat feina al nàutic d’Arenys i lògicament, ho ha aprofitat. Estem buscant un recanvi, no cal dir què si coneixeu algú ho feu saber hi l’hi farem la proposta.

    Diumenge 11 ASSEMBLEA a les 10 del matí, si som puntuals en 1ª convocatòria, acabarem d’hora i podrem fer la regata.

    Fins diumenge.

    Josep Mª Masriera.

  2. Per la part del mig de la flota, crec després dels primers, la primera boia la va passar en Farres, Xapelli, Bernat, Dani, Chopo i crec que Balcells. Al llarg passa Farres Bernat Chopo Dani I Xapelli i Balcells, a la boia de Baix, Farres, Chopo, Dani, XApelli, Bernat, Fredy. Les posicions es mantenen fins que a la darrera cenyida, Farres Chopo i Dani allarguen per baix, però en Farres, no ho veu clar, hi ha poc vent aqui abaix, i vira a buscar millor vent endins, el Chopo el vol seguir pero falla el bordo “principiant” i se li acosta el Dani. Els altres han triat per dalt. Finalment entra Farres, Dani, Chopo, Fredy, Xapelli (aquest dos no els tinc clars) i Bernat.
    per la meva part, els de devant massa lluny i els de la meva colla, molt emocionant.
    Mar i Vent, no està gens malament 16 patins a l’aigua i encara no es pot dir que ha arribat el bon temps.
    FANTASTIC

  3. Com sempre no cal perdres les cróniques del Xavier Vila que acostument ser, auténtiques,sols per patinaires.
    Sols vui dir que, en el grup em que en trobava del 6 al 11 hem entrat amb escases diferencies de temps i disfrutant i patint de lo lindo el mateix temps, ja espero la propera .
    Per últim us faig una pregunta als Mestres Patinaires ¿ perquè tot i el poc vent que feia anava millor amb el pal enrere a les cenyides?
    Bona setmana per tothom

  4. Amic Xapellí, veig amb il.lusió que algú comença a fer ús d’aquest espai que pot ser tan útil per a compartir coneixement (encara que ja se sap… als patinaires, no els hi agrada gaire explicar secrets…). Et contestaré amb molt de gust :” ya se sabe, con levante, palo alante”, pel que com que feia garbí, pues “palo patrás”.
    Apa, no sé si amb això contesto la teva inquietud, però en tot cas, en som una colla per poder-ho fer (colla de cabr—- com jo, és clar)
    salut i aviam si algú fa aportacions més científiques

    Bala blava

  5. Em considero un previlegiat i al mateix temps un desafortunat ja que m’esperen unes setmanes que no podre estar patinant els diumenges, peró per altre banda els divendres es un dia, que amb esforç ( la crisis ajuda a que no sigui tant esforç) m’ho puc convinar per navegar el divendres 2, vem sortir 4 patins amb un vent com feia temps, va ser fantastic, tant sols falta lligar el tema de la paella, animo a que aquest divendres siguem mes patinaires.
    Joan jo si fa poc vent sempre el pal una mica endavant i amb una punta de flexor, així s’agafa mes vent, ja que el vent es mes fort a uns metres del mar.

  6. En primer lloc, deixeu-me dir que una altra de les baixes sensibles va ser la de l’Oriol (Carrasco júnior). Té la cama enguixada i encara faltarà com a mínim dues setmanes més. Podeu estar segurs que el que més el fot no és el guix ni les crosses sinó no poder navegar.
    La regata va estar bé, com ja s’ha dit. El Bala Blava va sortir molt bé a sotavent, i el Lilu també. Jo, entremig dels dos, vaig fer orsadetes aprofitant les ratxes per no caure a l’estela del primer i per evitar que el segon, que era a sobrevent, em desventés. Vaig aconseguir separar-me dels dos i vaig arribar a la primera boia amb un avantatge còmode. L’Armengol, gat vell, va sortir per la barca i va virar de seguida per fer el que dicta el manual: garbí, bordo per baix. No va guanyar ni perdre gaire, però hi havia una mica més de vent a dalt. Bona primera cenyida del Bernat, que era a prop dels primers. I el Farrés sempre és per allà a prop també. La resta de la regata ja s’ha explicat prou.
    Sobre el tema del pal: jo no tinc cap intenció d’amagar res, però us sóc sincer si us dic que tinc poca cosa a explicar. Navego més per intuïció, per sensacions, que científicament. Per exemple, no tinc cap marca per la caiguda del pal. Un consell és que el dia que aneu bé us fixeu com aneu aparellats (caiguda del pal, flexor, tensió de la rellinga) i repetiu! Com a màxim, feu petites modificacions en funció de la força del vent. A més vent, pal més enrere, més flexor i rellinga més caçada. Però també influeix si hi ha mar o no, com és el patró, etc. En podem parlar un dia a la platja, jo encantat. Una cosa que sí que es pot explicar és a sortir. És important i hi ha gent que surt molt tard, o sempre igual sigui com sigui la sortida. Aquí sí que hi ha coses a aprendre, i, amb tota la modèstia, puc explicar algunes coses.
    Perdó pel rotllo. Navegar en patí és immens, fer-ho a Canet, un privilegi.
    Fins diumenge!

    1. Doncs t’agafo la paraula Xavi i un dia em podem fer una xarrada, que com molt be dius, el tema del pal i el reglatge de les veles, es més de sensacions que de manuals en els qual s’intenta crear una regla generalitzada que pot donar unes idees, però cap patró es similar a un altre ni per pes, ni per la seva posició dalt del patí, ni per la seva particular manera de navegar, cosa que fa molt difícil crear una norma, com diuen els castellans “cada maestrillo tiene su librillo” a veure com l’hi expliques a un altre com es neda o com es va en bici…. Jo també fa temps que no tinc cap marca i tiro més per intuïció, encara que els meus resultats no son ben bé els mateixos. En resum el tema dona per molt. Te’ns raó m’oblidava de l’Oriol, espero que es recuperi ben aviat.
      Recordeu que diumenge a les 10 Assemblea, i que estem buscant un abalisador.
      Fins diumenge!

  7. Aclarire una mica els comentaris del Chopo (per la part que m’afecten):
    Vaig sortir molt be a ran de comité tapanli la surtida al Jordi Armengol, que va estàr obligat a fer bordo perque jo li tapava tot el vent. Vaig fer el primer bordo pel mitg però m’hen vaig a anar a virar devant del creu roja d’Arenys i ho vaig perdre tot, cap la boia fent un llarg i vaig pasar DAVANT DEL ASTALS!!! darrera d’en Jaume Vivó i del Sobrevent (que se li nota la manca d’entrenament). Vaig comença una remuntada espectacular (l’unic que se ha donat conta es el Vila, ho dic per lo de la vela Climent, es UN TIRO sense vent, no ho digueu a ningu). A la boia del llarga vaig pasar al ORGUI y al SOBREVENT (que es van liar tot solets), al través vaig pasar en el VALIENTE (per cert, ningú a dit res d’ell), i em vaig apropar molt en el grupet del Xapelli, Bernat, Chopo i BLACK SHEEP, al arribar a la boia de segona cenyida els vaig pasar a tots menos al Chopo, a la popa el Dani me la va retornar, pero en a l’ultima cenyida els vaig pasar els 2 i m’han vaig apropar bastant en el Farrés. Malhauradament vaig allargar el bordo per terra (novament mal fet) i em vaig quedar sense vent, lo que va fer que a l’entrada em pasesin al Chopo i al Dani (crec que per aquest order i no lo que posat el VIla no?).
    Petons per tots, m’ho vaig pasar de conya i aquest diumenge no podré ser-hi per temas familiars
    GRRRRR

  8. Jo volia agraïr al Xavi Oliver, us enrecordeu???, era un bon patinaire del Club, que ara no sé on para. Be, li volia agrïr la seva dedicació en la gestió d’aquesta web, que ens fa passar tants bons moments.
    Fins aviat Xavi……espero.
    Fredy, va entrar primer el Dani.
    El Cañas petit, va decidir anar per baix, però molt abaix i molt lluny, quasi a Caldetes…..
    Fins diumenge.

    1. Sí noi, era un bon paio l’Oliver. I bon patinaire, i tant. Brindarem per ell quan ens fotem els xampinyons a la brasa (brases i xampinyons procedents del seu patí…).

Deixa un comentari

