Crònica regata 11 de març 21012

Mar plana, vent SW 220 º, velocitat 8-13 nusos, temperatura 15 º C

Esplèndid dia assoleiat i amb vent de garbí ( per fí a fet acte de presència amb una intensitat força 2-3), condicions perfectes per navegar, i  que gràcies al sacrifici del nostre President que ha fet de balissador, ha permès que 10 patinaires gaudissin d’una regata en format boia al vent amb tres cenyides.

La sortida amb megàfon per la manca de bocina ha sigut neta, sense OCS, i ràpidament les posicions s’han establert per no variar en tota la regata, doncs en Vila i en Carrasco optàren per corre la linia i buscar vent mar endins i l’Oliver amb la “xampinyonera” ho feia a ran de barca cenyint a rabiar. La resta de la flota pel mig de la linea sense ensurts i buscant la boia que aquesta ocasió era la mateixa barca del balissador (LILU). Un cop plantada la “boia de cenyida” la flota ha buscat referències per enfilar-la amb bones condicions. La intensitat del vent semblava que podia fer figa, però no ha estat així, sino tot el contrari, ha anat pujant poc a poc fina els 13 nusos-14 nusos, amb petites bornejades que feien més divertida la pujada fins el primer pas de boia. Les posicions del pas de boia, 3000 ( Skalivat) alias xampinyonera, 2998 (Capicua9, 3035 (Bala Blava), la resta de la flota no l’he pogut seguir, si podeu fer comentaris completarem la crònica. El rumb a la següent boia era una empodada pura i calia estar alertaperi aprofitar l’onatge i guanyar velocitat, tot i així no hi ha hagut canvis de posicions .

En el recorregut de la segona cenyida semblava que en Vila i en Carrasco podrien fer l’actac per passar primers però finalment no ha estat així, tot i que s’ha acostat força a l ‘Skalivat. Les decissions de anar per dalt o per baix eren crítiques per defensar la posició, i els tres capdevanters ha fet la segona i la tercera cenyida per baix, entrant a la linea d’arribada en el mateix ordre que quant ha començat la regata.

En Joan Xapellí ha fet una molt bona recuperació anat per dalt , avançant tres posicions durant la tercera cenyida.

Conclusions:

Si fa temps que no navegues ho fas amb moltes ganes i sempre és un factor a tenir en compte.

Amb garbí i força 2-3 comença a tirar el pal una mica enrera.

A la cenyida, no matis el barco amb un rumb molt tancat, per que l’onatge fa que et pari el baarco, és millor anar amb velocitat i aprofitar les bornejades per cenyir però sense para el barco per excès. Vela plana i una punta de flexor, rellinga força caçada.

Aprofitar les onades amb rumb de popa per surfejar-les.

Classificació:

1.- Xavier Oliver (3000)

2.- Xavier Carrasco ( 2998)

3.- Xavier Vila (3035)

4.- Roger Soler (2735)

5.- Joan Xapellí ( 2974)

6.- Joan Sunyer ( 2772)

7.- Jordi Cirera

8.- Bernat Coll (2065)

9.- Pere Ibern

Crònica Xavier Oliver

Agraïment especial al Lilu pel seu sacrifici, especilament avui que feia un ventet d’alló més bo!!

10. J. Flotats (DNF)

10 thoughts on “Crònica regata 11 de març 21012

1. En primer lloc demanem disculpes als que venien a navegar i per “culpa de l’assemblea, es a dir degut al temps que va durar, no van poder participar doncs era massa tard i les obligacions socials i familiars pesen. Demanar disculpes als participants, 10 en total gens malament degudes les circumstancies, per el format de regata improvisada, però el vent ens va acompanyar i com a mínim el “mono” va marxar al menys fins el proper diumenge.
    Resum de la regata: Trio de Xavis, però a destacar L’Oliver que no devia de tenir masses xampinyons a les quilles, i si els tenia es van despendre a la primera caçada d’escota , ell va prendre la primera posició a la sortida, amb una cenyida impecable, aconseguint passar la primera boia al capdavant i desprès es va dedicar a marcar als seus perseguidors tot i el risc que suposaven les dues empopades on la tècnica dels gats vells podia retallar distancies, però no va ser així i en tercera cenyida entra primer, seguit d’en Xavi Carrasco molt a prop i d’en Xavi Vila, que va intentar retallar distancies o canviar posicions arriscant-se a seguir rumbs diferents. Molt be en Roger Soler que feia mesos que no navegava i va entrar amb un a meritòria quarta posició. Molt be en Joan Xapellí amb remuntada inclosa i també en Sunyer i en Jordi Cirera que anaven com un tiro. En Bernat Coll es va despistar a l’ultima cenyida, mal interpretant la suposada línia imaginaria d’arribada, volia entrar al costat del Portinyol. A la cua es barallaven el Pere Ibern i en Joan Flotats amb un emocionant frec a frec , però en la segona cenyida en Joan no entrava a boia i va renunciar a repicar per continuar la volta, fet que l’hi va suposar la desqualificació. Ahir vam estrenar motor nou per a la zodíac petita un Johnson de 13.5 CV. De segona mà però amb molt bon estat que va funcionar de meravella, fi com una màquina de cosí.

Josep Mª Masriera, Mar i Vent, boia de cenyida.

2. Sortint de les darreres posicions i sotavent, per haver fet una mala maniobra d’apropament a la línia de sortida no m’ha anat del tot malament, ja que he tingut la sensació de haver fet un reglatge correcte al patí per anar recuperant alguna posició a les cenyides, les tres les he fet per dalt.
    Dia fantàstic, tant per el vent com per el solet que ens ha acompanyat durant tota la regata.
    La enhorabona el company Pere Ibern que com va dir ha fet tota la regata anant molt còmoda i segur en tot moment, que tramolin els Cañas pare, Churchill que de nou s’ha rajatttt i d’altres.
    Felicitar el Xavier Oliver que ens ha donat una lliçó, desprès de setmanes en que el donàvem per desaparegut en el mon patinaire.
    Presi merçi per sacrificar-te en montar-nos la regata .
    Demano de forma URGENT entre TOTS busquem un balissador

3. En primer lloc moltes gràcies al Josep Mª per muntar la regata en un dia amb dificultats tècniques i organitzatives.
    Per a mi ha sigut la primera regata de la temporada i una sort estrenar-me un dia amb les condicions que ha hagut. Des de el mig de la flota la regata l’he vist així: La veritat és que de la sortida ni m’he enterat i he sortit molt enderrerit pel mig de línia. Es veia clarament al Xavi Carrasco molt obert guanyant velocitat. A tocar de la barca el Xavi Oliver guanyava sobrevent. El vent que m’arribava era brut i hem costava agafar ritme. Just per davant meu dos números de vela que no coneixia gaire: 2735 i 2772 a por ellos!!!
    Tota la flota ha aguantat bastant amurada a estribord i el primer en virar ha sigut en Carrasco. Poc després tots hem anat virant i quedaven més clares les posicions.
    Amurat a babord calia estar atent a la onada que et feia arribar… no val a badar!!
    3000-2998-3035 Sembla que aquest és l’ordre de pas per boia (barca) i no canviaria durant tota la regata. Feia la impressió que el X.Oliver havia fet una mica de forat respecte de segon i tercer, més junts. A la primera popa Oliver ha agafat una línia més directa a boia/terra i la resta del navegants hem triat un altre rumb amb dos llargos per mar. Crec que al final de la popa els tres primers s’han reagrupat. En acabar aquesta primera popa jo era sisè i anàvem relativament agrupats amb els primers. El Bernat i Joan Xapeli, per darrere no gaire lluny meu. A la segona cenyida gairebé tots vam triar bordo per terra, excepte el Xapelli que fent-lo per mar va arribar a boia per davant meu, virant curt amb un angle a boia més tancat. En arribar he sentit al Lilu que li deia: Ni se t’acudeixi tocar la barca!!!! A la segona popa no han canviat les posicions però la flota estava més estirada…. Quedava l’ultima cenyida per guanyar alguna posició, però el Joan Sunyer per davant meu no afluixava i el Xapellí de seguida va tornar a triar el bordo per mar… El vent havia pujat clarament i tocava currar més… A mitja bordada vaig veure com el Xapellí s’havia beneficiat del rumb per mar i es va col.locar davant del Sunyer….. què gran és aquest esport!!!
    Salutacions i fins diumenge!!

4. Benvingut Jordi Cirera, efectivament, això del patí és gran (no sé si és esport o què és, però gran sí que ho és)

Va ser una jornada preciosa per navegar i efectivament, vam fer una regateta com a excusa per estar-hi una estona. No em va agradar no poder recuperar posicions, malgrat els esforços, s’ha de dir que els dos Xavis són molt canyeros, però no invencibles, són mortals com tots
    Vaig disfrutar molt la segona cenyida, escapant-me per adalt, mentre els dos seguien per abaix (ens vam quedar igual) i a la tercera, virant curt per intentar guanyar metres (però els dos no paraven de mirar enrere i de seguida van actuar). He de mirar com portava el pal, crec que no estava al bon lloc
    Ben jugat Oliver ! la sortida va ser clau (crec que va ser un xampinyó el que et feia cenyir tant)
    salut a tots

Bala Blava

5. Un reportatge excel•lent, si voleu anar directament al gra comenceu a visionar a partir del
    minut 6,50.

Acabo d’ajudar a descarregar el patí de fibra GD al Mar i Vent, si estarà 3 setmanes, donada la convicció, l’entusiasme, el temps els diners i les ganes què hi han posat els germans Josep Mª i Francesc Domingo en aquest projecta, us demanaria que, ja que està a la nostra disposició, tant per passeig com per la regata, el provéssiu i més endavant en feu el vostra comentari o la vostra crítica vingui d’allà om vingui, però també us demanaria que deixeu a banda tabús i ho feu sense prejuís adquirits.

Josep Mª Masriera.

6. Jo crec que tindriem de demanar el retall del patí. Crec que ens podria servir per conseguir sponsors per la regata de la Copa d’Espanya, per eixemple el BBVA està mol interessat en defensar la seva presencia a Catalunya després de la seva compra de UNNIM. Podría ser un candidat a posar un parell demillions de € no Xavi?

7. Aquesta setmana vaig tard, ja em perdonareu, i de la regata ja s’ha dit gairebé tot. Cagunlou, estic fotut: faig tard a l’aigua i tard a la crònica… Però vull posar el meu gra de sorra sobretot en dos aspectes: felicitar l’Oliver i la xampinyonera per una gran regata i agrair efusivament al president Lilu el seu sacrifici i esperit de servei en un dia tan maco per navegar.
    He de matisar un detall del cronista: jo no vaig córrer la línia, o almenys no exactament: per mi córrer la línia vol dir sortir a sotavent (per la boia), tant com es pugui. Diumenge era millor sortir per la barca, però jo vaig preferir no barallar-me per la millor parcel·la de la línia i sortir sol, amb vent net i amb velocitat. Per tant, és cert que vaig cedir el millor lloc i vaig sortir una mica més a sotavent, però sense arribar a córrer la línia.
    La veritat és que vaig pensar que podia fer aquesta concessió perquè sortint amb velocitat compensaria aviat el desavantatge de permetre que dues feres com els Xavis Oliver i Vila sortissin més ben col·locats. Error! Lliçó apresa i cura d’humilitat: a l’enemic, ni aigua! Cap avantatge ni concessió, sobretot si navega “con cien champiñones per banda no corta el mar sino vuela…”. La clau de la victòria xampinyonaire va ser una primera bordada per dalt cenyint uns quants graus més que tots els altres. Quan ens en vam adonar, ens havia agafat certa distància a sobrevent, que va ser suficient.
    Després va saber administrar amb molta sang freda el petit avantatge, fins i tot quan, a la segona popa, vaig haver de ficar els peus a l’aigua per no menjar-me’l! Sí, senyors: ja el tenia! El vaig agafar… però el paio no es va immutar, ni més tard a la tercera cenyida, quan en vaig posar a sobrevent seu després de muntar la boia més arran… Res a fer, aquest dia caminava i cenyia més.
    Enhorabona, res més a dir. També al Vila, un digne perseguidor, que mai va distanciar-se prou com per estar tranquils. I felicitats a tots els altres, especialment al meu parent Roger, que és el primer cop que el veig aquesta temporada. Després de la regata em va dir que jo era extracomunitari, i és ben cert; però també ho és que he navegat gairebé cada diumenge des de l’octubre, mentre el Mandreta devia fer honor al seu nom…
    Salutacions a tots, fins diumenge.

8. Freddy, M’esant atabalant molt aquests d’Unnim….. però això d’esponsors de poc abast…….no sé, podríem pensar en canviar noms? Adipav per “world wide BBVApav”? i posar-hi alguns cents de milions? si no, no juguem (home, la lliga no ho sé, però això dels patinets podria ser el circuit IOS, Calamargo o Balcells… pensem-hi)
    Quan em mori, poseu el meu nom a una regata, OK ? ni que sigui la dels encostipats