Freddy Balcells guanya la regata de 25 de març 2012 al Club Mar i Vent


Dia propici  per navegar, ventet suau però suficient, 6-9 nusos, mar plana com un plat i petites onades de vidre que trenquen amb suavitat, amb bona temperatura i sol de primavera recent estrenada.

La regata começa tard per problemes tècnics però el sacrifici del Lilu novament ha fet que poguem fer un triangle complert. Sortida amb polèmica de nou, OCS del Bala Blava que no ho ha vist clar i s’ha retirat a mitja regata.

La linea de sortida tenia un tap important motiu que ha provocat el fora linea del Xavi Vila, mentretant en Xavi Carrasco tria el millor lloc per sortir juntament amb Freddy Balcells, piten sortida i cacem a tope.La primera cenyida te un clar guanyador, SKALIVAT passa  primer, segon en Xavier Carrasco , seguit del Freddy,  darrera en Rafel Farres  i la resta de la flota.  Al llarg en Carrasco , que avui navegava amb el pati GD  (prototius dels germans Domingo) s’ha acostat a l’Oliver, i al través l’ha passat amb autoritat, en tercer lloc en Freddy que d’acosta molt a l’Oliver, es negocia la segona cenyida i en Carrasco, Oliver i en Farres opten pel rumb de platja, en Balcells tira per dalt i encerta plenament l’estratègia, passant al capdavant de la prova, seguit d’en Carrasco, l’Oliver i en Farres. A la popa la lluita continua, en Freddy defensa la posició, en Carrasco ataca, Oliver perd una posició en favor d’en Rafel que negocien la boia de la darrera cenyida, novament en Freddy tria per dalt, en Carrasco segueix al Balcells , segon però cenyint molt,  a voltes sembla que va primer, però finalment el 3020 travessa primer la linea d’arrivada, segon en Carrasco, tercer en Rafel,i quart Xavier Oliver i molt a prop d’en Joan Xapellí que ha fet una explèndida regata entrant en cinquè lloc.

Felicitats al Freddy per una magnifica regata, i ja en van dues!!!

Gràcie sal Lilu pel sacrifici!!!

Classificació:

 

1.- Freddy Bacellls

2.- Xavier Carrasco

3.- Rafel Farres

4.- Xavier Oliver

5.- Joan Xapellí

6.- Jordi Cirera

7.- Toni Balcells

8.-  Joan Sunyer

9.- J. Flotats

 

Xavier Vila: DNF

 

Freddy ets  lo puto crack, però nois,  els nostres amics de Sant Pol ens estan donant pallisa!!! això no ens ho podem permitir!!!

Publicat per clubmarivent

Club dedicat exclusivament al pati de vela Patin a vela Sailing

17 respostes a “Freddy Balcells guanya la regata de 25 de març 2012 al Club Mar i Vent

  1. Esperant que surti la crònica faré un breu resum del que jo vaig veure a la sortida. Jo vaig ser al primer en col•locar-me, la veritat es que era fàcil donat que no havia gens de corrent. Podías estar surant al costat de la barca comite. En Xavi Vila y Xavi Carrasco se’n a donen que no els deixaré forat per passar i mentre que en Vila es queda en una posició mol incomoda, en X Carrasco cau a sobrevent i em pren la posició, en part perquè estava deixant massa forat, i ara be part del enrenou: Quina era la línia de sortida? Comité – barca visor com mana el reglament (en aquest cas havia barca Visor (la zodíac taronja) o la boia com fem sempre (perquè no tenim aquest luxes habitualment). Be, al Vila comença a corre la línia, pero sense espai (jo estic patalejant tota la estona, per no tirar-me sobre el Carrasco, que m’ha fotut la sortida, grrr , A partir d’aquí, ja ho sabeu, l’últim minut no es pot traspassa la línia i tornar a entrar, s’ha de donar lo volta i sortir una altre vegada.
    El primer bordo de la cenyida, no mes dir que al Carrasco amb al GDP cenyia mol mes que jo i que el Xavi Oliver, però amb poca velocitat, el fer al bordo per buscar la boia , jo li demano estribord al X.Olivé (que mel dona) i en X.Carrasco li demana també (i també li dona). Al final al pase per la primera boia es: 1º X. Olivé 2º Freddy Balcells, 3º X. Carrasco, tots tres enganxats.

    I ara a esperar la resta de la crónica!!!

  2. Em van proposar (jo diria que em van demanar, de fet) que provés el patí GD, que porta uns dies a Canet. Cap inconvenient. L’elogi més gran que es pot fer d’aquest artilugi és que és… un patí. Navega, reacciona, es comporta com un patí. Sembla una bestiesa però no ho és tant: fa un any aproximadament el vaig provar a Sant Pol i allò no ho era del tot. Jo crec que aquesta versió està molt millorada: és còmode navegar-hi, està molt ben reglat, es maneja prou bé. És veritat que no “sona” exactament com un patí de fusta, i em queda algun dubte sobre la punta de velocitat en cenyida i amb poc vent. Amb vents portants (llarg, popa) té una bona velocitat i és dòcil; en canvi, a la primera cenyida, amb poc vent, vaig sortir clarament el primer i vaig perdre dues posicions només per la velocitat. L’angle de cenyida era bo, però no tant la velocitat. A la segona cenyida feia més vent i jo crec que no vaig perdre respecte dels meus perseguidors Oliver i Rafel (jo havia tancat el triangle primer després de fer dos avançaments per pura velocitat), més aviat al contrari: em vaig escapar més. Un altre cas és el del Freddy, que va anar per dalt sol i va endevinar el bordo. Tot i així, i tot i que jo em vaig passar de llarg per baix, vam muntar la segona cenyida prou junts. A la popa el Freddy va aguantar molt bé, però vam arribar a la boia empatats, i de fet jo la vaig muntar més bé i em vaig posar davant. La tercera cenyida, un altre cop amb el cul al mig o més aviat a sotavent, va ser una lluita frec a frec, amb una separació de dues eslores que es va mantenir gairebé fins a la línia. El Freddy va treure profit de la seva millor punta de velocitat. S’ha de dir que va navegar amb nervis d’acer. Es podria discutir, si en tingués ganes, si l’última virada va ser a la meva proa, però no en tinc, de ganes. Va ser una molt bona regata molt ben guanyada.
    Comentaris finals: Vila, rajat, vas fer mal fet de plegar tan d’hora. Navegar amb aquell ventet sempre val la pena.
    Lilu: gràcies un cop més. I també al Marc, que em sembla que plegava aquest diumenge.
    Xapellí, bona regata, cada cop eres més a prop dels de davant!
    Oliver: la xampinyonera demana descans. Tres regates seguides és massa per ella!
    Aprofito per fer una reivindicació: es pot dir “patí” o bé “patí de vela”. Però no “patí català”, sisplau! No cal! És un invent de fa quatre dies que no té cap tradició entre els patinaires.

  3. Ah, perdó, una altra cosa: el meu compatriota santpolenc, el Rafel Farrés, va fer també una bona regata, molt regular i atent: va estar tota l’estona entre els quatre primers i finalment es va maquinar la xampinyonera sense despentinar-se. Que consti. Visca el Sant Pol power!

  4. A mi encara em queda per fer un petit comentari. En el segon llarg el Xavi C. Es va col•locà primer i jo vaig atrapa en el X.O. mentre que el Farrés ens atrapava també a tots dos. Lo important es que vam aprendre una nova veu de regata, ja que tenint interior respecte en el X.O, em poso de peu per negociar la boia i virà immediatament (tenia claríssim que el bordo bo era per dalt). Sento una veu que diu ¡¡et paso per la proa, et paso per la proa!!, si us plau que algú m’expliqui que vol dir això. Respecte a la maniobra que li vaig fer en el Xavi C. (virar-li a la proa), te raó, al que no sé i valdria la pena fer una mica de debat per aprendre, es si jo podia al•legar “rumbo debido” donat que quan vaig fer el bordo anàvem un pel passats de boia o ell podia emportar-se’m a Mallorca.
    Ah i queda per saber si la sortida era barca/visor o barca/boia!! Lilu il.luminans

    1. En aquest cas jo juraria que no es pot al·legar “rumbo debido” i efectivament jo et podia portar a Mallorca. No hi ha res a dir per part meva perquè de fet tu em vas avisar que viraves (quan ja estaves al pal, això sí), i jo vaig dir que d’acord, per tant cap problema. Però tingues clar que si s’hagués tractat d’una altra mena de regata (o si en el meu lloc hi hagués hagut una altra mena de regatista) la cosa segurament s’hauria resolt de manera diferent…
      Sobre la sortida: hi havia una zodiac amb pana amarrada a la boia, però ningú ens va dir que tingués caràcter de barco visor. Jo vaig sortir amb la boia.

    2. Per alusions Freddy, et passo per la proa per que estaves virant però veia clàrament que no et molestaria i crec que així va ser, altrament si et vaig molestar demano disculpes i m’agenollo ante ti, oh! gran guru del reglament, que molta falta ens fa algú com tu que sempre te en compte aquests temes, tot un gentleman embaixador del club, amb moltes batalles disputades i de les importants!!! a partir d’ara portaras l’estandard del reglament com a guardià dels templaris patinaires de l’ordre del Mar i Vent, apa!!

      Xavier Oliver

  5. Estic content pel Freddy ja fa dues setmanes què “suca” i ho fa davant de tota la plana major, cosa què el valida d’allò més. En primer lloc, em sap greu què el Xavi Vila no hagués continuat, va entrar amb un fora línia claríssim què no em deixava ni veure la boia (encara no em arribat a tenir barco visor) i malgrat el vaig anar avisant en l’últim tram del minut final no va aconseguir fer recular el patí, l’hi vaig cantar fora línia, portava dos aprenents de “jutge” i no es tractava de saltar-se la primera regla tot just al començar. Repeteixo, em sap greu, encara què crec que hauria d’haver continuat ja què el dia s’ho mereixia.
    No diré res més de la regata, ja la comentareu vosaltres, però si què us puc avançar què a la propera , jo estaré a l’aigua !! Ahir vaig estar a la Federació i ens estan buscant un abalisador a la borsa de treball, encara què no crec què aquest diumenge ja el tinguem. Així doncs faig una crida al voluntariat per fer un rotatori de zodíac fins no tenir la persona.

    Perdoneu però algú ho havia de dir.

  6. A la vista de que ningú fe esment del convidat de pedra, ho faré jo mateix. Sí, sí el Menchu IV està aquí…
    Una vegada més sortida dolentota, massa enganxat a la barca i sense espai. La primera cenyida, com sempre amb problemes i amb 7 barcos per devant. Algo remontarem…En el primer llargo es mantenen les posicions, però després de la trabujada, hachazo!! i el Menchu supera al Xapelli i al Toni Balcells amb autoritat…Tanco el triangle 5e i el cap de cursa a tiro de pedra!!
    Modèstia a part, passo la boia a un pam i agafo la millor posició possible a sobrevent, em giro i el Xapelli cau a sotavent, però decideix fer el bordo per dalt, jo segueixo als “savis”, que marquen clarament aguantar el bordo per terra. A mida que anem navegant anem “caient” i ja és molt descarat quan ens s’apropen a terra. Jo que em fio massa del que fan els bons, la torno a cagar…

    El Xapelli recupera la 5a posició amb claredat, crec que no ha sigut molt més ràpid que jo, simplement s’ha estalviat entre 50 i 70 m de navegació. A la popa es mantenen les posicions al mig de la cursa. A la darrera cenyida tots triem per dalt i encara que el Xapelli no entra directe i té que fer un repicó, la distància es suficient per guanyar-me folgadament.

    La bona notícia: El Freddy torna a guanyar i els intocables són més tocables que mai.

    Moraleja: Els bons naveguen millor però s’equivoquen de bordo quasi tantes vegades com tú.

    Moltes gràcies al Lilu i al Mar i Vent per aquestes regates de pretemporada. Aquest diumenge em portaré el Menvhu cap a Sitges, on tenim un interclub. Ens veiem.

  7. Moltes gracies per la informació Capicua, s’ha de ser rigurós amb això del reglament. D’altre manera quant surts afora quedes com un “Paleto” en el millor dels casos (en altres et foraden, o pitjor tu forades a un altre).

    Mol be Menchu, que et vagi be per Sitges.

    D’acord amb el Lilu, ens ho hem de tornar això de la barca (jo vaig està aprenent a terra abans de la regata). Però caldria fer torns oficials perquè aquest mes d’abril tinc alguns compromisos i no hi seré tots els diumenges.

  8. Desprès de quatre anys navegant amb patí, sembla que començo ha trobar-li algun que altre truquillo, espero seguir prosperant adecuadament
    Trobaré ha faltar el Menchu ja que en totes les regates hem tingut un frec a frec constant i daixó s’ha n’aprent, però en el seu lloc ara tindrem de nou el Oriol Carrasco ¡ull amb el nano¡.
    No ens hem d’oblidar del Toni Balcells que després de mesos torna està navegant entre nosaltres anant molt bé durant gran part de la regata.
    Faig una grida els Vivó, Visiers ,Nadal,Remy, Churchil,Cañas, Coll, Ibern, Solés, Sainz,, a tots, fins diumenge

  9. Per cert, si aquest diumenge ningú vol agafarlo jo navegaria amb el GD. O si no surten voluntaris puc fer de comité.

    Algú ho havia de dir.

  10. Moltes felicitats Fredy. Ja era hora de parar-los-hi els peus als de Sant Pol!!!!!!
    Molt be, ja veig que hauré de buscar un rival més assequible.

  11. Colla de mariques. Sóc en un avió llegint sopars de duro. Vaig fer el fora línia per no armar un bon tap i vaig virar la boia pel mateix. No es podia córrer la línia sense estar fora….
    Si hagués virat per la barca amb tota la flota sortint a estribord…., doncs sí, és el que havia de fer, què c..! Després el tròs de zòdiac a sotavent de la boia, em va fer virar a l’esglèsia i ni passava la línia. La barca estava molt amunt, afavorint clarament sortida a estribord, res a dir, els jutges són sobirans. També ho són per repetir la sortida, però veient l’hora que era, millor arribar a dinar a una hora decent.
    Apa, que a la propera “se va a ve un follón…. “, que serà d’aquí a dues setmanes pq diumenge és de Rams….

    Capicua, compra’t el de fibra i triomfarem
    Freddy, ben jugat, però no t’acostumis
    Oliver…. Tot un primera…quisir, no es pot permitiiiir…

    A tots: la venganza se sirve fría

    Bala Blava

  12. Ep, que sigui de Rams només vol dir que jo no hi seré, però hi haurà una regata com un campanar
    Lilu, efectivament hauríem de pensar en els torns, en sèrio
    Salut

  13. Senyors, socis, simpatitzants, regatistes en general, estimat públic, tinc el goig d’anunciar-vos que el proper diumenge comença un abalisador de la llista de cinc, què ens ha proporcionat la federació. Dilluns en David Sainz i uns servidor vam assistir a una reunió amb la gent de la federació i el seu president , per començar a treballar temes relacionats amb l’Escola de Vela, els Juniors i la Copa d’Espanya, ja us informarem, i davant la nostra demanda sobre la necessitat que tenim amb l’encarregat de muntar les regates, ens han passat una llista de candidats. El diumenge vinent ens muntarà la regata el primer candidat, espero què tinguem sort i es normalitzi la situació.

    1. Visca!!!!
      Per cert la comissió de la copa d’Espanya esta més buida que la caixa de la Generalitat, a veure si us apunteu, ho sento PERO ALGÚ HO HAVIA DE DIRRRRR!!!
      Xavier Oliver, alies xampinyó

Deixa un comentari