David Sainz guanya la prova del día 1 d’abril al Club Mar i Vent Canet


Vent: Entre 4 i 6 nusos  d’orientació  220º i corrent de garbí. Mar plana. Roladetes.

Sembla que les obligacions familiars (era Diumenge de Rams) han impedit participar a alguns dels regatistes habituals… Hem notat a faltar als Xavis (Vila, Oliver, Carrasco) i al Freddy entre d’altres.  Per contra hem recuperat al Presi, que ja tocava.

Amb una brisa suau hem pogut completar el recorregut, encara que a la popa  s’hagués agraït una mica més de vent.

El Lilu ha ajudat al nou balisador a muntar el triangle i al poc s’ha  donat la senyal d’atenció. Uns 11 patins estaven preparats a la línia de sortida. Com és habitual, la sortida pel comité semblava afavorida i les aglomeracions en aquesta zona han sovintejat. Un grup de 5-6 barcos entre els que estaven el Sainz, el Lilu, el Chopo, Xapellí i el Cañas Jr es barallaven per la millor posició. Jo he decidit sortir pel mig de la línia, amb vent lliure.

Sortida!! Tots amurats a estribord, amb el David liderant a sobrevent…cos a sotavent i buscant un pam d’escora. El pas per la primera boia ve ser: Sainz, Chopo, Cañas, Menchu, Lilu, … Els dos primers s’han destacat una mica i als llargos es tractava de buscar la zona amb més presió i el mar dona pistes. En tancar el triangle es mantenen les mateixes posicions al cap de la cursa. El David i l’Alex  estan molt junts i sembla que es destorben mútuament passant la boia en la que comença la segona cenyida.

Els dos primers  decideixen bordo per mar, el Cañas i jo en principi, per terra. La resta de la flota apreta per darrere. Em sembla que la corrent em desvia massa i a meitat de tram viro i busco ruta pel mig.  Ja tinc a la vista als dos primers i sembla que he fet una bona tria. Passo per la proa del Chopo ha te respectar estribord.  En Cañas ha caigut per la corrent i perd alguna posició.

El pas de boia a la segona cenyida es:  Sainz, Cirera, Chopo, Cañas, Lilu… La veritat és que no estic  segur de les posicions per que quan m’he vist segon només mirava endavant.

Quedava la popa i la última cenyida, pintava bé, pero, no val a badar!!  L’empopada justeta de vent però mica en mica ens anem apropant a la boia. No tinc el David massa lluny.  A la boia aconsegueixo tancar molt el pas i guanyar algo de sobrevent, comencem el bordo per terra.

A meitat de tram, o una mica abans viro per pujar pel mig i el David em marca, els perseguidors trien bordo per terra. Pugem bastant , peró mai és prou si saps que la corrent a prop de la boia no et deixarà entrar directe.

El David Sainz és el primer dels dos en virar per encarar la línia d’entrada, ho fa en curt i ho sap. Jo aguanto uns quants metros més , recordo la corrent  que trobaré a la boia!!!

Després d’uns minuts i quan tenia la porta a la vista, NO M’HO PUC CREURE, el comité comença a moure de puesto la barca!!! La deixa de tal forma que tenen millor  angle als barcos que han fet el bordo por terra!! Tracto d’aguantar el rumb a boia….

Per efecte de la corrent caiem molt i el David repica i entra com guanyador.  Jo segon, desventant el barco que pujava tercer (Mandreta?) i que entra en “foto finish” amb el Lilu, 3ers ex aequo.

Fel.licitats al David Sainz.

Classificació:

1.- David Sainz

2.- Jordi Cirera

3.- Josep Mª Masriera

4.- Roger Soler

5.- Alex Chopo

6.- Kris Cañas

7.-Dani Wirth

8.- Joan Xapellí

9.-Jaume Vivó

10.- Joan Astals

11.- Carles Albertí

12.- Francisco Cañas

13.- Martí Fradera (DNF)

Crònica by Menchu IV

10 thoughts on “David Sainz guanya la prova del día 1 d’abril al Club Mar i Vent Canet

  1. Regata entretinguda, per mi, poc vent. Bona sortida i bona primera part del recurregut. Les meves conclusions:

    1.- Si et trobes en un “fregao”….tàctica Vila….CRIDA CRIDA CRIDA BEN FORT.
    2.- Encara que l’oponent sigui un creuer (cabrón) CRIDA.
    3.- No vulguis fer invents……rarament surten be.
    4.- No “cullonis” als oponents quan vas devant……
    5.- En totes les competicions el que compte és com s’acaba, no com es comença.

    clasificació:

    1.- Sainz.
    2.- Cirera.
    3.- Lilu-Soler (no ho tinc clar) Per cert, el Mandreta va passar la boia de la 2ª cenyida?
    5.- Chopo
    6.-
    7.-
    8.-
    etc.

    CHOPO

  2. Vaig paga un porro, amb molta il·lusió!!!
    Faltava gent bona, pero en el mar no hi havia ni una ona.

    He de reconeixer que ser primer te un problema afegit i es que has de entendre com esta format el triangle, a la primera boia anava tant capficat en la vela que em vaig equivocar de boia i sort del Jordi que m’ho va aclarir.

    Hi han dies que surt tot bé doncs per mi va ser el diumenge de rams, semblava que ho entenia tot, la vela la portava ven trimada i m’adonava quan tenia que modificar el trimatge, el barco el portava com un guant anava tancant i obrint a les cenyides buscant velocitat, les corrents les percevia, la veritat es que navegar concentrat, com diu el nostre amic Xavi Carrasco, i entendre les forces de la natura et fa sentir molt aprop d’un Geday ( la guerra de les Galaxies).

    Bona Setmana i que la força us acompanyi

  3. Ahir va començar un nou abalisador, en David, què crec ho va fer força be i no cal explicar-li res doncs no es la primera què munta, esperem posar-nos d’acord i què continuï entre nosaltres. Per la meva part no gaire cosa a dir, falta d’entrenament, sortida dolenta i barco no massa ben aparellat a la primera cenyida, molta gent darrera què no em deixen virar quan toca i acabo fent el bordo a “la Ratlla” i aquí s’acaba tot. Passo la primera cinquè o sisè i a partir d’aquí a remuntar, cos a cos amb en Roger Soler, en l‘última cenyida me la jugo i acabo entrant demanat estribord!!! al Mandreta , què es va quedar quasi parat sense acabar d’entrar, amb el barco aixecat i passant per la seva popa per no estellar-ho tot, doncs jo si pujava amb velocitat i si no vario el rumb i l’hi passo per popa, tot i portant la preferència, les estelles arriben a Mallorca. Foto-finish.

    Conclusió, no tinc ganes de fer de jutge, s’ha d’entrenar i estar una mica més concentrat.

  4. Crec que la classificasió final va ser la seguent
    Sainz-Cirera-Lilu-Soler-Chopo-Cañas Jr.-Donadeu-Wirth.-Xapellí-Vivó-Astals
    Crurchill- K.Cañas- Fradera DNF.
    Pe’l que fa referencia a mi, vaig entrar devant de la Donadeu, però un cop traspassada
    la línea darribada sols per la proa, el patí em va anar enrrera i segons em varen dir, tenía que passar per la línea i sortir per boia o barca- De totes maneres en el llargo i travès anava fatal, sols recuperava a les cenyides
    Ens veiem Diumenge

    El Club tenim mariner de Divendres a Dilluns aquesta Setmana Santa

    Enhorabona el David Sainz i al Jordi Cirera

  5. Abans m’he oblidat de donar la enhorabona al David Sainz, què jo sempre he dit què te un sisè sentit per això de la vela i què quan exploti….. , i al Jordi Cirera amb un 1100 què va com un tiro.
    Ahir dilluns en Xavi Oliver i jo vam estar a la Federació de reunió amb membres de l’Adipav, preparant la Copa d’Espanya juntament amb el Jutge. Aquesta Setmana santa crearem una comissió què portarà el seguiment a tots els nivells de la regata. Perquè els números surtin hem de tenir una bona assistència 60 sèniors i 20 juniors, ESPERO QUE LA FLOTA DEL MAR I VENT I ELS COMPANYS DE SANT POL participin massivament, teniu temps per programar les vacances i ordenar la vostra agenda, però preneu bona nota, EL 3-4-5 D’AGOST DEL 2012:
    COPA DE ESPAÑA DE PATÍN A VELA SENIOR I JUNIOR 2012. Club Mar i Vent Canet de Mar.
    Obrirem una secció a la Web on us anirem informant.

  6. Auqest cap de setmana, com ja us vaig comentar, estaré al Club de Mar de Sitges fent la interclubs Garraf i intentaré fer-vos el máxim de publicitat entre els patrons, segur que una bona part s’apuntaran.

    Només del Club de Mar de Sitges, pots comptar amb 7 participans, Roca, Cubano, 4 Puig (Oriol, Iñigo, Victor i Claudia) i jo mateix.

    Una abraçada

    PD després de el apunts del Xapellí es podria completar la classificació a la crònica. Please.

    Jordi Cirera

  7. En primer lloc, naturalment, enhorabona al David. Com el presi, sempre he pensat que el Sainz té moltes coses a dir en mar. Quan navegui de manera regular, ja ens podem preparar tots. Enhorabona també al Cirera, ja li tocava un podi, i a tota la resta.
    Un aclariment important al que diu el Xapellí: quan un barco toca la línia d’arribada, ja ha acabat la regata, i no cal que la travessi! De cap manera! Pots posar només la punteta, i després ciar i l’entrada és perfectament vàlida. També és bo saber que si el que “toca” la línia és el patró (per exemple, el cap si va penjat), també és vàlid. O sigui que un podria passar arran de línia, tocar la línia amb el cap i després allunyar-se’n, sense travessar-la amb el barco, i l’arribada també seria bona. La línia d’arribada no és una porteria de futbol i el patí no és la pilota! No cal atravessar-la, per tant el lloc del Xapellí a la classificació hauria de ser dos més endavant.
    Ei, almenys això era així fa uns anys, potser ho han canviat…

    Fins a la pròxima!

    1. Totalment d’acord amb el Capicua. A la regata de Divendres del Interclubs Garraf, un barco em va molestar a la entrada virant-me a la proa i només vaig passar la punteta, em van donar entrada, vaig tenir que fer una virada per no tocar boia i no vaig acabar de creuar la línia. Vaig fer 6è de 17 i primer de segona, ahí queda eso!!

  8. Ja sabia jo que el dia que li vaig vendre el pati SPEED al David seria un bon patinaire, ho porta a la sang, de fet aquest patí estaba al Natació Barcelona i ja era d’un primera !!! tinc fotos que ho certifiquen

    Xavier Oliver

Deixa un comentari

