Crònica Travessa Canet – Cala Canyelles – Canet 2012

Aquest cap de setmana s’ha celebrat la cinquena edició de la Travessa Canet – Canyelles – Canet, tot un clàssic en el calendari d’activitats del Club.
Dotze patins prenen la sortida al voltant de les dotze del matí de dissabte, amb un ventet que tirava a gregal i donava una molt bona cenyida cap a la direcció correcta. La velocitat era bona i al cap de poc ja érem a Sant Pol, on el encara president, què feia les funcions de vigilància, salvament i remolc a bord de la magnifica zodíac del Rober i la Masep, va aprofitar per deixar els estris del Xavi i l’Oriol Carrasco què comencen temporada al Nàutic . Esperem tornar a navegar amb ells el proper hivern, i qui sap si…..
Al que anàvem, un ventet per anar fent, però al arribar a Pineda, finitish !! tots parats o quasi. El Xavi i l’Oriol com estava pactat, donen mitja volta i abandonen l’acompanyament, no fos cas què tinguessin què treure el rem, i la resta continuem avançant poc a poc, a càmera lenta. Apareix l’Anna Pujol a bord de la zodíac de la base nàutica de Pineda que s’ofereix i ens deixa l’espai per si el vent no espavila, però no es fa necessari i torna a bufar un migjorn suau però que ens fa avançar a rumb directa cap a Lloret i a una velocitat que fins i tot feia escorar als patins. Passem la Tordera i Blanes a bon ritme i quan ja teníem a la vista la caseta blanca què esta sobre la mateixa sorra de Cala Canyelles, a l’alçada del Castell de Lloret, el vent cau ràpida i definitivament per anar a dormir. Doncs toca remolcar, i un per un se’ls hi dona l’estirada final fins a la zona de varada (menys al Joan Xapellí què va resistir com un “Jabato”) agrair a la moto nàutica què va remolcar a l’Albert Capell, que s’havia apropat massa a les roques, i el va apropar fins la sorra de la cala.
Allà ens esperava el vici-president del Club i amic Joan Berengueres, per donar-nos un cop de mà en l’arribada juntament amb un dels seus mariners, i deixar el patins perfectament alineats damunt la platja, encerclats per les tanques i custodiats pel personal de vigilància del port, com sempre tot un detall. Guardem la zodíac en l’amarrament del port que ja ens havien reservat i tot el grup, sota la pancarta commemorativa de l’ esdeveniment, ens fem la foto de rigor, en família.
Com ja es costum ens espera un refrigeri patrocinat per el Club de Cala Canyelles, taules parades amb estovalles de fil, vi blanc, negre, cerveses i patates i olives per pica i relaxar-se de les 6 hores que em invertit en la travessa. Comencen a arribar en cotxe els companys del Mar i Vent. En dutxem i cap a sopar què en esperen unes amanides molt bones acompanyades d’uns calamars romana, xipirons, un pernil serrà i pa amb tomàquet tot regat amb vinet fresquet i de segon la ja tradicional “fondue” de peix, aquest any més abundant. Amb el seu rap, gambes, tonyina, vieires…. uhmmm!!! Al postres, gelat amb xocolata, van aparèixer com de costum, el president i el vice-president de Canyelles , que com cada any ens fan un detall, aquest any un plat de ceràmica on si pot veure la silueta d’un patí i en la vela l’anagrama de Canyelles substituint el peix espasa. Brindem en cava i repartim entre el participants de la travessa, el polos què com cada any, també ens obsequien.
Gin Tònic de rigor a la terrassa del restaurant, ji ji ja ja i a dormir què demà ens espera un altre pallissa.
El diumenge es lleva mig rúfol, una mica gris i encalmat . Tot el grup cap a esmorzar, i passades les onze es comença a dibuixar una ratlla de vent a l’horitzó què fa posar en marxa a tota la flota. Fen bordades s’abandona la cala i rumb endins per buscar a l vent, què ja ha arribat. Un migjorn fresc i alegre que novament ens porta directes a passar la Tordera i d’allà quasi a Pineda, bordo cap dins per atacar l’últim tram, però el vent es capritxos i passat el far de Calella, comença a caure i novament apareixen els “fantasmes” del remolc. En Joan Xapellí i en Remy, què encapçalaven destacats el grup son remolcats fins a Sant Pol, on creuen què deixaran pernoctar els patins. Remolcat, arriba també a Sant Pol l’Albert Capell, i la resta en una petita revifada del vent, intenten guanyar uns metres pel seu compte, fins que a l’entrada del terme de Canet i acompanyat per la zodíac del club que ens ha vingut a rebre, decideixo engegar el pla d’emergència i començo a donar remolc a tota la flota fins al Mar i Vent, que la turmenta treia el nas pel Montnegre i avançava amb rapidesa amb un so i una llum amenaçadora. En Remy i en Joan Xapellí decideixen reprendre la ruta, però al final també reben l’ajut del remolc. Al final tots sans i estalvis. Recollir, endreçar, una dutxa i cap a casa a descansar Al cap d’una hora de l’arribada, la negró descarrega amb una manega d’aigua i pedra, com a cirereta final, semblava ben bé que ens estes esperant, i vist el cansament, benvolentment ens hagués deixat arribar tots a casa abans de començar el ball.
Agrair novament al Rober Soler i la Masep Teixidor la cessió de la zodíac, sense aquesta embarcació valenta, ràpida i àgil no hagués estat tan fàcil ( no vam trobar a faltar per res, la zodíac que ens havia de cedir la Federació) Al Kris Cañas i al Joan Sunyer per donar relleu als que volien una mica de repòs. A la Rosa Pocurull per la coordinació amb la gent del restaurant i dels apartaments. Al Joan Xapellí per estar en TOTES les comissions, preocupar-se per tots, trucar, confirmar, tornar a trucar, re confirmar i participar en la travessa. Agrair , com no, a la gent de Cala Canyelles, molt especialment al Joan Berengueres, totes les atencions dispensades, i a tots els acompanyants que per terra ens fan costat i comparteixen la festa.
Esperem tornar-hi l’any vinent, us hi esperem a tots !!!
Masep Teixidor, Remy Rondeau, Joan Xapelli, Dani Wirht, Joan Astals, Carles Albertí, Quico Cañas, Kris Cañas, Joan Sunyer, Pere Ivern , Albert Capell, Ramón Subirats i qui us ho ha explicat.

Josep Mª Masriera (coordinador de seguretat, mariner, remolcador i president)

5 thoughts on “Crònica Travessa Canet – Cala Canyelles – Canet 2012

1. Avui dimarts ja una mica recuperat i llegint l’excel.lent crònica feta per el President i el bont rotllo que hi va haver en tot moment de la travessa entre tots; navegants , zodiac , suport per terra i tots els que van estar en el sopar, he dicidit que l’any que vé i tornarem, doncs
    quan vaig arribar al Club el meu pensament era un altre.
    Com molt bé diu el Josep Mª la gent de Cala Canyelles es desviuen per nosaltres, aixó és
    d’agrair-lis ,moltes gracies amic Joan Berengueres i el President de C.C que ja els estem
    esperant a la nostre Sardinada.
    Durant la travessa gran cantitat de peixos LLuna vaig parlar amb un pescador i diu que segur deu de haver-hi molte sardina.

Això de donar el Rooky de l’any es tot un fet ja veieu com va el d’aquest any el Churchill (sembla que vaigi amb la moto) anem pensant qui serà el seguent¡¡¡¡¡¡¡¡

Joan Xapellí

2. auuuu encara estic tot escruixit….pero estic d`acord amb el Joan, l`any que be fare per tornar a venir. Moltes gracies a tots.
    Ramon

3. Hola a tots!! Ha acabat el meu periple pel Garraf i torno als meus origens. Sé que aquest cap de setmana hi ha la regata de Tamariu, però el diumenge al Mar i Vent organitzareu regata?

ja direu!!

Jordi Cirera

4. He parlat amb el Presi i son 3 els que van a Tamariu, diu que muntem la regata es ha dir: DIUMENGE 20 MAIG s’organitza la regata al MAR i VENT, que no hi falti ningú.