Rafel Farrès guanya la regata del 3 de juny 2012


 

 

Un vegada més, i ja en van unes quantes, els homes del temps no l’han encertat, tenia què ser un diumenge de pluges, llamps i trons , la qual cosa va espantar a part de la flota, què va preferir una jornada més familiar, i en canvi vam tenir un dia mig ennuvolat però amb una mar força plana i sense tràfic, i un ventet  de gregal què va fer les delícies dels 12 patrons assistents.

 

La sortida era clarament per la boia, el Jordi Cirera i jo mateix prenem el risc de sortir per baix, si corren la línia ens tocarà cedir el pas a tothom, però si no sortirem amb uns bons metres d’avantatge. Toc de sortida, per sort el gruix de la flota es concentra al voltant de la barca, el Jordi i jo sortim fregant la boia i ens dona temps sobrat a passar per la proa de la resta, s’escolta un altre toc què marca un fora de línea, jo he passat a l’hora, segur què ha sigut en Jordi, però ell continua per si de cas, va primer, la resta passa la línea i s’adona de que el bordo no es el bo, comencen a virar i a perseguir als primers què han obert un bon forat. La primera la munta primer el Menchu, seguit d’en Lilu que al virar cau sobre coberta com un sac, l’últim Gin Tònic d’ahir vespre no calia, i l’agilitat felina que sempre l’havia acompanyat, avui l’hi ha girat l’esquena. Un cop reincorporat, una mica baldat, observa com el Cirera ha marxat, comença la persecució i a la boia de terra l’hi clava un interior i es posa primer.

 

 L’avantatge inicial s’està esvaint, al darrera en Cañas petit i el Rafel van com un tiro i han recuperat moltíssim. En el traves el Jordi em recupera i arribem a la 3ª  emparellats, ell per evitar una possible topada, frena i cedeix pas (no se qui portava la preferència, en tot cas tot un detall per la seva part) Comença la segona cenyida, en Jordi s’ha obert massa i el Kris i el Rafel el passant per l’interior. En el camí cap a la boia, ja veig què no cenyeixo, el Kris i el Rafel em recuperant camí, el noi Cañas es passa i s’envà massa amunt, jo viro primer i el Rafel enganxat. Per darrera el grup molt compacte, intercanvien posicions, van molt junts, com mai, no puc apreciar qui es qui, feina tinc per evitar que en Rafel m’enganxí. Passo la darrera primer, el Fierro al darrera ha tancat més i com abans, no cenyeixo prou, mica en mica en va recuperant i sento el fatídic “sota vent” ja el tinc a sobre, em passa plàcidament i entra primer. Felicitats !! perquè ho ha fet molt be, ja l’hi he dit al arribar, vas ràpid, cenyeixes molt i no t’equivoques en el moment de virar, ni d’hora ni tard, m’ha reconegut que utilitza un mètode basat en la geometria, vet ho aquí !!

 

En tercera posició en Cañas Jr seguit d’en Remy que ha recuperat un bon grapat de posicions, cinquè en Jordi Cirera però es OCS per no repetir la sortida, sisè entra en David Sainz, diu que està desentrenat, seguit d’un Dani “resacos”, darrera d’ells en Joan Xapellí , en Joan Sunyer, l’Alex Chopo, en Churchill i en Kiko Cañas.

Ens ho em passat molt bé, ha sigut ràpida i divertida. Em trobat a faltar al Freddy i al Xavi Vila, què estaven a Altafulla, al Xavi Oliver, al Xavi i l’Oriol Carrasco, al Toni Balcells, al Javier Visiers (recuperat del tot) als germans Soler i ha molta més gent…. Senyors, l’estiu es aquí !!!!

 

La setmana que be, més.

 

Josep Mª Masriera.

 

 

Classificació

1-    2896 Rafel Farres

2-    90     Josep Mª Masriera

3-    3008 Kris Cañas

4-    2611 Remy Rondeau

5-    2451 David Sainz

6-    2820 Dani Wirht

7-    97     Joan Xapellí

8-    2772 Joan Sunyer

9-    17     Alex Chopo

10-  281 Carles Albertí

11- 2531 Kiko Cañas

12- OCS 1104 Jordi Cirera.

6 thoughts on “Rafel Farrès guanya la regata del 3 de juny 2012

  1. Feia dies que no navegava i s’ha de reconeixer que som afortunats quin plaer poder fer una regata cada diumenge amb la maxima rivalitat i amb un gran companyeris-me.
    Pel que fa a la regata els que estavem a la zodiac estavem errats i ademes jo he sortit tard cosa que l’unic que he pogut fer, ha sigut veure com no podia
    atrapar els de davant.

  2. Després de dos diumenges sense poder navegar per manca de vent, ahir vam fer una regata divertida i molt competida. Encara que vaig estar desqualificat per fora línia, estic satisfet, a cada regata s’aprenen coses.
    Amb el Liulu vam fer una sortida a babord, amb el risc que comporta…. Així i tot vam passar molt sobrats per la proa de la resta de la flota..i vam aconseguir una avantatge considerable.
    Dos errors en dos passos per boia em van costar 4 posicions a la cursa, deunidó… També és cert que el grup perseguidor, el Rafa, Kris i el Remy portaven un ritme molt fort i ens van agafar…De fet el David i jo navem emparellats a l’última cenyida…
    Tot plegat un altre regata per passar-ho molt be i riure una estona a la platja comentant la jugada..

    Ens veiem diumenge vinent si Déu vol.

    Jordi Cirera

  3. Companys, veig que les regates del diumenge són més divertides que els mega-campionats de Catalunnya. Potser el Fredy farà la crònica, jo només vaig fer dues regates de cinc i no anava fi. Amb tanta gent, la veritat és que sembla un altre món. La línia ni la veia, tothom emprenyant, molt poc vent, jo no caminava prou ràpid i cenyia poc, el segon dia vaig posar la Deporter nova, i encara m’anava pitjor (segurament perquè no portava bé el pal) o jo pensava que feia més vent del que feia. Total, va guanyar l’Anna i de segona, al final no ho sé, però si voleu que us digui la veritat el nivell no era extraordinari (és gent que els hem guanyat quan han estat amb nosaltres)
    Vaig fer errors garrafals que normalment no faig (sortir l’últim corrent la línia -estava a 100 metres, pensant que ja era a la línia), vaig fer el bordo dolent (per recuperar) i encara em va passar algú més (sort que no hi havia júniors)

    A la boia, un grup de patosos, un pobre senyor a babord, només va fer que amollar i quedar-se quiet (jo ja ni li vaig cridar…) em vaig ficar a l’aigua, vaig aprofitar per virar el barco, i el tio caça i em toca la popa (no he vist forat, però vaig sentir un soroll…em va demanar perdó….). Per rematar-ho un tio em vira a la proa, m’obro per evitar colisió, perdo barlovent, i he de repicar. A aquest li dic que el protestaré i em diu “si sólo ha sido una vez !!”
    Finalment, al passar per la boia de terra, recupero dos llocs però vaig pensar en la frase mítica del Lilu ” aquí no hi tenim res a pelar”. Tercera regata, no puc fer cap descarte, per més que recuperi, sense caminar bé…. cap a casa que encara arribo a dinar !

    Conclusió: hem d’entrenar !!!

    – entorns hostils (haurem de portar 40/50 extres)
    – sortides sense saber què passa (els pitos ja no sé ni quants em portavem)
    – ventolines amb 83 kgs
    – cenyides (entrenant amb algú al costat)

    De fet, clarament els que van guanyar només tenien aquest secret, tot el que passava ho tenien previst

    En fi, no vull desanimar a ningú a que vagi a campionats, tot el contrari, són tota una experiència, però com a Canet….

    Bala Blava

  4. Benvolgut Xavi,
    no valen les disculpes !!!! no tenies bon dia i punt, no seré jo el que t’hagi de recordar les paraules de la sultana Aixa al seu fill Boabdil (jo no hablo espanyol) el dia que va caure Granada en mans dels Catòlics “no llores como una mujer lo que no supiste defender como un hombre” Ondia ja ho he dit !!!! Ni línies de sortida, ni bordos, ni forats, ni res, que ni tu ni el Freddy teníeu el dia.
    Torneu a casa com va tornar el Naïm (fill pròdig dels pastorets) us perdonarem per l’amarga derrota i us acollirem a la llar amb els braços oberts i llàgrimes als ulls. Tornarem a lluitar, tornarem a sofrir i tornarem a vèncer (o no ) però ho intentarem. Ara toca llevar-se ben d’hora, entrenar i a la propera, a Sant Pol, en el Campionat de Catalunya per equips,
    Desperta Ferro !!!! qual valents Almogàvers restituirem l’honor perdut !!!! Tora Tora Tora !!!
    He dit.

  5. Per cert, Xavi, amb el nou jutge/balisador del Mar i Vent no apuris gaire a la sortida perque et piten un fora de línia sense pietat…jajaja

  6. Sí, el Lilu té raó, no teniem el dia (el que preocupa és que van ser dos, i el Freddy tres)
    Val a dir que malgrat el resultat, el Freddy anava força bé

Deixa un comentari

