Crònica regata 4/11/2012: Jordi Cirera guanya la regata de la Castanyada


Mar plana. Vent Bf 2 (4-6 nusos) 210º rolant a 180º i fins 250º. Corrent de garbí.

No estava gens clar si es faria la regata. El temps insegur i molt canviant, ara pluja ara sol, el personal molt mandrós i vent molt fluxet. Però mica a mica la gent la gent es va anar animant i al final vam sortir vuit seniors i dos juniors. No està pas malament…

El balisador va muntar un triangle petit acord amb les circumstàncies (era tard) i feia poc vent . La sortida va ser neta i sense conflictes i coincidint amb una petita rolada capa a migjorn. La major part  de la flota va sortir amurada a estribord excepte el Bala Blava i el Visiers que amurats a babord van tenir que respectar la preferència.  Jo vaig virar de seguida per fer el bordo per terra seguint les passes de Visiers i Vila. Els altres cinc patrons van pujar per mar i crec que no va ser una bona elecció. Bala Blava, Visiers i Menchu  per aquest ordre  van fer la virada  per arribar a la boia de cenyida.  Els dos primers  van virar massa curt i arribant a la boia  van tenir que repicar. (també a causa del corrent). Menchu va allargar un pel la bordada per terra i va poder pujar fins a la boia directe, amb preferència i amb velocitat. Ordre de pas per boia 1: Menchu, Visiers, Vila , Xapellí…i no sé més. En el primer llargo es mantenen les posicions però el Visiers s’apropa bastant al Menchu. El pelotó es va estirant i alguns patrons van perdent la paciència. Trabujada a la boia 2, i el que tenia que ser un altre llargo es converteix, a causa d’una escandalosa rolada, en una cenyida per poder arribar a la boia 3.  El Javier cau una mica a sotavent, mentre que Bala Blava porta un rumb mes directe encara que més edarrerit.  En aquest moments els germans Sainz i en Sunyer donen la regata per finalitzada i es retiren. (explicacions, si us plau J)

Tancat el triangle tocava fer la segona cenyida, però tenint en compte que el llargo s’havia convertit en una cenyida per la rolada, el rumb obligat era per dintre. Menchu comença a pujar i ja té una bona distància respecte els seus perseguidors,  que van allargar el bordo per terra. (Això ho han de confirmar ells)  A mitja bordada el jutge avisa als patrons de que escurça el recorregut i que posarà la línia d’arribada al final de la cenyida. (Perfecte, vaig pensar.)

Em giro per veure les posicions i veig al Javier Visiers bolcat*….ostres quina pena…anava segon!

Potser perque el Menchu començava a creure’s que podia guanya la regata, no es va adonar d’una nova rolada que l’enviava pràcticament a Menorca.  En aquestes, que el Bala Blava s’acosta a gran velocitat i amb un rumb més que bo. (Jo havia de tornar de Menorca) En un tres i no res  el Vila enxampa al Menchu i es juguen la regata en dos pams. Dues virades davant de la boia i arribada a meta.  El Menchu va aprofitar la seva posició més aprop de la boia per fer una orçada final i punxar la línia una mica abans que el Vila. Una mica més endarrerit entra el Joan, i més darrere  el Bernat. Només va acabar la meitat de la flota.

* Joan, efectivament, bolcar en català és amb b i no amb v

1.- Jordi Cirera (1104)

2.- Xavi Vila (20)

3.- Joan Xapellí (2974)

4.- Bernat Coll (2065)

5.- Javier Visiers  DNF

6.- Sergi Sainz  DNF

7.- J. Sunyer DNF

8.- David Sainz DNF

Junior:

1ª Irene Sainz

2ª Maria Sainz

Anuncis

11 thoughts on “Crònica regata 4/11/2012: Jordi Cirera guanya la regata de la Castanyada

  1. Perfecta el comentari del Jordi que amb el seu patí quarenton ens ha fet una demostració de tècnica demostrant ser un expert patinaire.
    Sols puc dir que anava darrera el Javier quan va bolcar , estava a sotavent del pati i l’escota s’he li va envoli-car a la polixe i no va tenir temps d’adrasar-lo, però s’ha e dir que el Javier Visiers anava molt bé puguen guanyar la regata.El David abandona la regata per ajudar-lo¡¡¡.

    Caldria que ens fessin un comentari el Team Sainz que no sé si varen ser capaços de passar la primera boia serà per falta d’entre-no????

    Dels que no van sortir que estavan pensant-so al la platge (Churchill, Astals, Ibern,) tius que s’ha de sortir i a les males retirada.¡¡ una mica de conya que no falti,¡¡ però queda dit.

    El diumenge tots animar el nostres JUNIORS que crec que entra’n en competició aquí a Canet

    Enhorabona Jordi per la bona regata feta

    Salut i ull amb la grip

  2. Regata fina per “olorar” les roladetes
    Jo vaig patir la no bocina, i malgrat sortir bé per babord, ho vaig fer 40 seg tard (que és una eternitat). Sort que no hi havia gaire gent, però vam haver de cedri l’estribord
    Molta corrent, poc vent i molta paciència. Els repicons ho decidien tot (allargar el bordo, valia la pena per evitar la maniobra)
    Ben jugat el Visiers i sobretot el Jordi, tranquilet, va a anar passant
    Apa, que s’animi tothom que ve el solet. La setmana vinent, segurament tindrem al Rafa Farrés, l’Oliver, el Lilu (recuperat), el Churchil el Sunyer, l’Astals, el Vivó, el Chopo, els Valientes, la regata dels júniors, el corrredor cantaire de la platja, y mucho más !
    salut

  3. ¡Enhorabuena Jorge! I també al relator de la regata; m’ha fet sentir com si estigués a l’aïgua amb vosaltres. Amb això i les fotos gairebé noto les esquitxades al cos, i això que estic al despatx al ben mig de Barcelona. Deuen ser les ganes i l’enyorança…

  4. Qué tal Godo!! Como ves tenemos un club al ladito de Sant Pol en el que se puede navegar todo el año…. si te animas encontrarás gente muy acogedora y viejos conocidos…Bernat, Farres, Crrascos. Saludos!!

  5. La familia Sainz teniem la nostra regata particular i fins i tot vem fer una paradeta per fer el toc, coses de familia, va ser un dia dedicat a l’altruisme, vaig estar amb les meves filles que cada dia ho fan millor i amb el meu germà que s’ha a donat que aixó del patí no es tant facil, son moments dificils i un germà ha d’estar alla recolçant la family, per acabar el dia em vaig fer una banyadeta per ajudar al Visiers a desbolcar el pati que li habia fet la xocolatera. En resum va ser un gran dia.
    ARA BE, LA PROXIMA SETMANA JA TINC REPARAT EL MEU 4ASOS I JA PODEU TREMOLAR.

  6. Molt bé Jordi!!
    Felicitats David pel teu altruisme, sempre es bo tenir aquesta figura, dona mol comfort a la resta de regatistes! a veure que tal el póquerasos el proper diumenge.
    Chopo no et faxis il.lusions, encare tens per unes setmanes mes en dique seco! Pol el amol de Dios comfiar en el Cunbano!!!
    Godo, sempre serás benvingut!!

  7. Felicitats Jordi!!!, tot un campió amb un barco veterà te doble merit!!!

    M’agrada veure que les regates tenen guanyadors canviants, això anima a la participació, jo mentretant llegeixo les cròniques, de moment veig la meva reincorporació encara una mica lluny, paciència, ara toca no navegar, tot i que em moro de ganes de tornar a sentir els nervis dels cinc minuts abans de la sortida i la pressió per estar al davant.

    Tinc l’Skalivat a boxes fent unes petites reparacions i millores aerodinàmiques, m’està assesorant l’equip de Red Bull, veure si quant torni em donen ales…

    Per cer, Chopo apren la lliçò, en 4 dies el barco reparat, osigui que la propera no vadis, si tens pana, porta’l a can Holland, fan més via!!

    Xavier Oliver, el xampinyoner

  8. Felicitats Jordi !!!

    Començo a notar sintomes de recuperació, stop.
    La meva particular prima de risc “febril” va de baixa, stop
    Que tremoli l’enemic, stop
    Ens veiem diumenge,stop

    Desperta ferro !!!

    Josep Mª.

Deixa un comentari

