Crònica regata 11-11-2012: Xavier Vila guanya la prova

REGATA DEL 11 del 11: HURACÀ POST- PANELLETS

Vent: Gregal, 25nussos

Dia de pluja a Barcelona, però prou assoleiat a Canet. Molta activitat al Mar i vent, donat que començava la lliga dels júniors. Molta afluència de nanos i nanes d’un munt de clubs. Tothom amb moltes ganes de navegar. Dos triangles, dues zòdiacs, 6 boies i un munt de barcos. Esperem la crònica dels júniors, que van gaudir i patir de valent amb el ventarró que van tenir

A les 12h vent de 10/12 nussos de llevant, però ja es veia que no es quedaria aquí. Anava pujant. Mar bastant pla amb corrent forta de llevant
A mesura que sortíem a l’aigua el vent puja fins a 20/23 nussos. Aquest cop, tots ferms a la sortida, sense ningú que tornés a terra (de moment)
Triangle difícil de muntar (agraiments al duo Xapellí/Churchil) donat que no podiem invadir el triangle dels nanos. De fet les boies eren iguals i ja patiem per no confondre’ns. Boia de sortida muntada cap a Arenys, no massa endins, fet que va condicionar tot el triangle. La de cenyida, ben posada, però masssa amunt, estrictament s’hagués hagut de posar a terra (al cabestany) i no diguem la del llargo (a la petanca). Però no va ser així.
Si a això li ajuntem una roladeta a Gregal poc abans de sortir, feia que la cenyida fos bastant directe.
Sortida amb molt, molt vent (costava molt aixecar-se per virar), els que vam tenir temps per veure-ho, sortim cap amunt, per babord a tota castanya, els d’estribord veuen que no passen la boia i també van virant. Lilu i Xavi V per babord (i crec que Rafa i Cirera) i els altres comencen per estribord i viren.
Molta velocitat i vent amb ratxes que fan descontrolar el barco. Frec a frec Bala Blava i Lilu al començament, però el Vila es va distanciant (sento no poder explicar gaire dels altres companys de regata, però aquest cop, prou feina tenia amb controlar el barco. La flota, aquest cop, es va estirar molt). Fem bordo, curt i cenyint a rabiar passem la boia molt justos, veient que la corrent era molt forta i que no es podia apurar. Llarg rapidíssim, buscant la boia, que quedava gairebé en paral.lel a la de cenyida. Pas de boia, Vila, Lilu, Fredy?, David, ??? Anem veient patins volcats, de júniors i de grans, fet que provoca algunes retirades. El Sergi Sainz volca davant del Mari i vent per que li facin fotos. El Freddy diu que li va caure la gorra i va anar a buscar-la…etc

Orçada trepidant a la boia de sotavent, el Vila clava el barco a lo bèstia i d’un pèl no se’l fot per barret (el Lilu confessa que no es va posar gaire trist al veure la clavada, imaginant ja la volcada i les seves conseqüències a la classificació), però no va ser així, i no sabem com, va recuperar el barco. Segona cenyida molt dura i el vent pujant d’intensitat (potser 25/27 nusos). El Lilu (amb la fletxa vermella) té problemes al posar el pal enrere i se’n va molt a sotavent. El Vila però pensa que potser és una estratègia de donar camí i velocitat, pel que s’obre una mica per també guanyar velocitat (obrir-se volia dir que el barco tirés deu cops més, però el dia era bo per fer una mica d’abdominals). La distància es va fent gran, i els dos repiquen a la boia, amb el Bala Blava bastant més a barlovent. Empopada molt ràpida i tercera cenyida sense massa incidents
Regata potser massa curta, però molt, molt divertida.
Entrenament de vent que rola cada cop més cap a terra amb molta pressió i de que no sempre el triangle ha d’estar muntat perfecte (els balissadors manen), pel que tant l’estratègia de sortida com del bordo l’hem d’adaptar al que hi hagi

CLASSIFICACIÓ :

Jorge Cierera

Crònica: Xavi V.

6 thoughts on “Crònica regata 11-11-2012: Xavier Vila guanya la prova

1. Els balissadors sols podem dir-vos que amb el motor de 8 CV que varem montar la regata i amb el vent i corrent que hi havia la pobre Zodiac no podia amb l’ànima.
    Reconeixem que la boia de sortida la varem possar massa en terra i ens va condicionar les altres,
    Tot i aixó va guanyar el millor, la setmana vinent ho farem millor , que no hi falti cap patinaire,

Salut i bona setmana

2. Va ser un dia per valents,a la sortida ja es va començar a notar qui anava de cul i qui no tant, jo en pro feines veia la nova versió de sortida amb bandera blanca i ademes estava pendent de la primera regata de la lliga junior ( “ojo” es una primicia ja que es la primera vegada en la historia del pati i de la vela que es fa una lliga entre clubs amb aquest format, desde l’adipav i la fede estaven emocionats com nosaltres, pendents del resultat, va ser un exit i adjuntarem una cronica en breu, per cert va guanyar canet-sant pol, anem primers a la classificació).
    en fi que vaig sortir per on no tocava, pero de mica en mica em vaig anar ficant a la regata i al final em trobava tant be que si arriba a ser una regata amb les dimensions reglamentaries, em sembla que hagues atrapat al Lilu, mai o sabrem pero cada cop el veia mes aprop.

3. Regata de vent, però tampoc era el huracà Sandy, no siguem tremendistes. Sortida per la boia, claríssimament, el que va sortir per dalt ja tenia mitja regata perduda. El Vila i jo enganxats a la part de baix i via lliure cap a la primera boia, viro curt i tinc que cenyir al màxim per no repicar, el Vila que ha virat 20 metres més llarg passa més còmodament i agafa 3 o quatre eslores d’avantatge. Llarg i traves rapidets, en el segon pas per la boia 1 el Xavi Vila clava la proa i queda proa al vent per un instant, penso que volca o que l’hi canviarà el bordo i el passaré, però per sort l’hi torna a quedar el patí a rumb i per mala sort a mi em queda el pal mig avançat i tardo una bona estona en recuperar el reglatge desitjat, però ja es tard, he marxat de la derrota correcta i ja no podré enganxar al Xavi a no ser que una bolcada en doni un cop de ma, però ja se sap, si desitges mal al contrari tot s’acaba girant en la teva contra. A partir d’aquí comença una altre regata, a controlar el que ve darrera teu, en David, que es va apropar en la darrera cenyida, però sense la més mínima opció, la distancia era massa llarga. Si la regata hagués durat més, hauríem actuat d’una altre manera !!!! Content pel resultat, tot controlat a pesar de la ventada i amb la fletxa vermella, que no es sant de la meva devoció, i una vela que està més per fer ombra que no pas una altre cosa.
    1ª regata del circuit Junior, tot un èxit, esperem que això serveixi per impulsar la classe i donar una empenta a la futura escola i les futures generacions, un petit pas i alhora un gran pas (cursi).

Fins la propera.

Josep Mª Masriera.

4. Massa vent pera mi, ja es veia a la presortida que les ratxes serien molt fortes i les bolcades arribarien. Sortida per la boia pero tard i amb poca convicció, derrere el Rafel i el Bernat. Quan arribo a la boia de cenyida tinc clar que no hi ha res com un a retirada a temps. Veig que el Javier ja ha enfilat cap a casa i no dubto, ja arribaran les ventolines…
    Moltes felicitats al guanyador i a tots als que van acabar la difícil regata.

El Domingo más.

5. Jo surto per la barca, gran error, i amb la rolada tinc de virar per passar la boia, intento lluitar amb els 2 de davant (Jaume Vivó i el Bernat), però no hi manera, m’acosto, però l’esforç es gran i se’m tornant a escapar.
    En una virada perdo el barret, ja el donava per perdut, quant el veig surant no gaire lluny axis que vaig anar a recollir-lo, a mes a mes, munto la vela Depoorter per no fer mal bé la Climent i no para de bategar de baluma
    En definitiva, per oblidar i dedicar-me a pensar en l’ultima prova de la regata de la Mercè que es celebrarà en el CNB el proper diumenge, vaig segon i per tant tinc possibilitats de “pillar ferro”.
    Dissabte i diumenge 24 i 25 i ha el Filatèlic en el CNB puntuable per el circuit ADIPAV.
    FORÇA MAR I VENT!!

Felicitats al guanyador i sobre tot en els nostres JUNIORS!!!

6. Estimat President,

Tan sols un comentari al teu relat, si diumenge haguessis anat primer i en una maniobra et cau el Rolex or massís al aigua, no paraves fins la línia d’arribada, m’atreviria a dir que ni tan sols haguessis mirat enrere. Hi ha coses que no tenen preu.
    Molta sort a les regates de Barcelona. No t’emportis el Rolex, per si les mosques.