CRÒNICA INTERNATIONAL GUIDO DEPOORTER CUP 2012


INTERNATIONAL GUIDO DEPOORTER CUP (Palamós,  8 i 9 desembre 2012)

 

Participans del Mar i vent: Freddy Balcells, Xavi Vila

Molta gent coneguda i amiga : Carrascos (Xavi i Oriol), Ferran Gubern, Anna, Quim…

Dissabte 8, fred però assoleiat. Tot apuntava a que la regata començaria amb reetard. A les 12, comença el campionat de free style, que a tots ens va semblar molt divertit, encara que per alguns una mica arriscat. Es tracta de fer tantes piruetes com puguis en 4 minuts en un camp tancat molt aprop de la platja per què el públic i el jurat puguin veure-ho bé. Tot un show !

Del Marivent es va apuntar a última hora el Vila (vegeu fotos i vídeo adjunts). Sorprenentment (per a ell) va quedar el tercer

Molt bon ambient i molt interessant la descoberta d’un club (el Sant Antoni de Calonge) amb un esperit molt semblant al  Mar i vent (ni restaurant, ni res, un local i moolts patins)

A les 12,45 sona bocina de barcos a l’aigua. Tot apuntava a dia de vent, aprox 18/20 nussos i pujant. Tramuntana forta, pel que la boia de sortida era molt endins.

Els barcos van sortint. A l’arribara  la boia, 30/35 nussos ! incontrolable. Els jutges anul.len la regata i ordenen tornar a terra (ordenar-ho era fàcil, el difícil era aconseguir-ho). Gairebé impossible caçar la vela, i encara així el barco escorava i bolcava un munt de gent. Dos pals trencats i una hora i mitja de rellotge per poder fer terra. La tramuntana se t’emportava cap a mar i virar era impossible (les zódiacs van tenir un munt de feina). Finalment, tothom va poder arribar a terra (sol o remolcat)

 

Diumenge 9, Segon dia. Ni gota de vent. Es el que té l’empordà, o massa o massa poc. Vent allevantat però molt variable. 43 barcos a la línia de sortida. La intuició deia al que escriu que havia de sortir per babord, però no n’hi havia ni un, i jugar-se-la podia ser perillós (malgrat hagués encertat). Sortida tothom a estribord, intentant acostar-se a la barca, però un cop donada la sortida, tohom parat i sense vent. Embús, gent a l’aigua, crits, etc (qué os voy a contar). El Freddy no sé, però jo estava tan mal col.locat que vaig veure el tap desde darrera. Una rolada em va virar el barco i casi em menjo la barca, total que vaig acabar sortint amurat a babord però per la barca …. En aquell moment comencen les rolades permanents. A pas de tortuga, anavem veient si rolava i cap a on, i apa, anar virant agafant filets de vent. Un martiri. Es trigava molt en virar i la velocitat era minsa. T’anaves creuant amb gent, sempre diferent que segur que pensaven que anaven davant (gent bona i gent no tan bona) en canvi jo, sabia que no hi anava però el barco caminava bé. Finalment, enfilem un bordo amurats a estribord, sabent que hauria de repicar a la boia, i “miracle”, el barco comença a orçar i orçar amb rumb directe (rolada total !!). Passem boia amb  els bons!!  Anna, Hoos Depoorter, Jordiet, Xavi Roca, Corto Maltés, Victor Depoorter, Bala Blava (!!!), Bons Aires, el pare del Jordiet i 34 barcos més 

El llarg, tota una aventura, amb molt poc vent  i moltes ganes de córrer. El Bala Blava passa al Victor. El Corto Maltés, molt hàbilment fa maniobres de velocitat per no deixar passar al blau, però un cop de vent, el fa arribar mentre orçava el Xavi i el passa. Arribem a boia amb els quatre primers força endavant i el cinqué, encara que  més enrera,  ja era el Bala Blava

Segon llarg, molt extrany, les rolades continuaven i la veritat és que més d’un cop no sabia d’on venia el vent. Els catavents bojos. Per una banda, obert, per altra, si rolava massa, podíem acabar en cenyida o fins i tot haver de repicar a la boia. La barca es posa a la boia de sotavent i tot sembla que escurcen recorregut. En realitat no va rolar tant, però per culpa de remanar massa el pal, el barco a l’alçada de l’espigó, se’m queda totalment parat (!!!). No sabia què c. passava, nedant hagués entrat més ràpid; però aquí no fem tant el tonto com a Canet i “quisir”, no valia la pena que em “descalcifiquéssin”. Total, que a deu metres de la línia, em passa el Victor Depoorter, amb el seu filet de vent tan tranquil i content.

Tampoc vam fer un drama, sisè de la general i primer de segona, estava molt bé

Remolc i cap a casa !

El Freddy va fer una molt bona regata i va estar emprenyant a gent com el Ferran Gubern, el Quim Esteba, i molts d’altres. Que ens ho expliqui ell mateix

 

salut  a tots

 

Bala Blava 

 

Pd: el free- style el va guanyar el Jordiet

Anuncis

2 thoughts on “CRÒNICA INTERNATIONAL GUIDO DEPOORTER CUP 2012

  1. I aquesta es la meva aportació:
    Sortida amb rolada, surto a estribord pel mig, malament, amb el Corto Maltés a sobrevent, mica en mica li vaig guanyant la posició, fins que el tins clarament a sotavent, ell prefereix donar camí. Fem el bordo, ens comencem a trobar els que venen a estribord: l’Anna, el Joost, i el Vila!! Veig que no estan llenç lluny es adir no vaig malament, però al Corto Maltés m’ha tornat a guanyar la posició i torna a estar al meu sobrevent, això es una loteria! Bordo cap a la boia, el Vila ens pasa per la proa, el Corto Maltés li vira el patí sense voler i a mi no, desgraciadament, perquè veig que no passo boia i un repicó pot ser mortal!. Ve la rolada comentada pel Xavi Vila i a cenyir a tope, el Ferran Gubern em toca, jo a sotavent, que no respecta, a darrera enganxats el Marcos Comamala i el Quim Esteva (actual subcampió d’Espanya), passem 10, 11 i 12, en el llarg deixem enredera en el Comamala i en el Quim (el GD no va ni amb rodes), en a la boia el Ferran i jo engantxem en el grupet de devant: el Bons Aires (Telmo), El local Jaume Borrás, el Jacques Gibern (de la Rochelle) i tenim a tiro en el Corto Maltés, començo el segon llarg molt bé, però de sobta i sense voler, el pati, em comença a orsar fins que faig un 360!! Autopenalització sense haver comes cap falta!!. Perdo les meves opcions i m’atrapen el Esteva, el Comamala, el Julian Castellà (pare del Oriol). Menos mal que a partir d’aquí tinc sort i sols ament em passa el Quim Esteva i jo aconsegueixo passar en el Gibern (de la Rochelle).
    Regata complicada, però content amb el 13 lloc i 4º de segona havent deixat enredera agent com el Xavi Carrasco o el Jordi Bahr

Deixa un comentari

