Crònica regata social 6/10/2013


Lilu

 

 

Regata diumenge 6 d’Octubre de 2013

4-8 nusos Mitjorn 200º mar plana/arrissada

Pocs navegants al MiV i alguns  dubtes respecte al vent, que era de 3 nusos a les 12h. El resultat és que una bona part dels presents es raja dient que no fa vent que plourà i no sé quines històries més. Hem dit el pecat però no direm els pecadors…

 

La questió és que el Josep Mª i un servidor (J. Cirera) muntem el barco i ens fem a la mar amb el triangle ja posat. El balisador, be per la falta de pràctica o be per muntarlo amb presses, va fer un triangle isosceles una mica allargat.

Despres de fer un parell de bordades apareix la Ariadna que ve de Sant Pol i el David Sainz s’apunta al úiltim moment. Ja som quatre, ja podem fer la regata.

La línia de sortida està tant afavorida a babord que es imposible fer-ho amurat a estribord. El venta ja ha pujat a un 7-8 nusos i ens col.loquem tots per sortir a babord. El Lilu i jo a prop de la boia, el David i la Ariadna una mica més a sotavent. No hi han fora linia, i el Lilu aprofita el forat que he deixat entre la boia ai jo mateix per sortir amb velocitat per sobrevent. De seguida es van marcant les diferències. El Lilu guanya velocitat i sobrevent, jo no aconsegueixo bona velocitat i el David  m’avança per sotavent. L’ Ariadna busca velocitat in es deixa caure bastant. Degut al role abans de donar la sortida el rumb de cenyida ens porta molt aprop de la balisa.

 

El pas per boia es Lilu, David, Ariadna i Jordi. Comença el primer llargo. Aquí el Sainz no està molt fi i tant l’Ariadna com jo ens apropem molt, tant que el Cosmos avança al David abans de la trabujada. Ja estem tancant el triangle y el Josep Mª manté la avantatja, Ariadna s’ha posat segona, 3er David i jo tanco la classificació.

A la segona cenyida es mantenen les posicions i estratègies, Lilu i David cenyeixen més i Ariadna i jo caiem i busquem una mica de velocitat. S’ha de dir que a les dues cenyides tota la flota s’ha passat dos pobles i ha anat a assegurar el bordo i no fer curt. Tant és així, que jo a la segona opto per virar en curt i mirar de recuperar algo.  Passo la boia sobrat.

Ara ve lo bo…. comença la popa amb les mateixes posicions i relativament agrupats. En aquestes que el Josep María perd l’oremus i decideix anar cap a la boia del llargo en comptes de buscar la de sortida. L’Ariadna i el David en un principi el segueixen però de seguida s’adonen i van cap a terra a buscar la boia bona. A tot això que el Lilu perd l’avantatge i arriben molt junts amb l’Ariadna per començar la cenyida definitiva. El David i jo darrere no gaire lluny.

Semblava tot dat i beneït, quan a mitja bordada m’adono de que el Lilu i l’Ariadna estan caient escandalosament (15º-20º) en direcció oposada a la boia. Ni m’ho penso,  viro per amurar-me a estribord en un rumb que m’aproparà més a la línia. El Sainz em marca i fa el mateix, els dos que van primers trigan una mica en adonar-se. La rolada ho  ha canviat tot i no està clar com acabarà això.  El David i jo encara tenim que fer una virada per encarar la linia, mentre que Lilu Ariadna poden buscar rumb directe a meta.

David i jo virem a l’hora però ell davant meu i una mica a sobrevent. Alea jacta est, sembla clar que el Lilu guanyarà però entraran dos barcos amurats a estribord i dos a babord. L’Ariadna i jo molt ajustats. El primer en passar la linia és el Lilu, el segon el David. L’Ariadna em passa per la proa però té pitjor angle que jo, estem a la mateixa línia!!! Foto finish!!! La barca em dona el 3er lloc a mi.

Una regata més per aprendre i passar-s’ho be. No falleu diumenge vinent!!!!!

 

1º Josep Mª Masriera  (Lilu)

2º David Sainz (AAAA)

3er Jordi Cirera (Menchu)

4rt Ariadna Farres (Cosmos)

4 thoughts on “Crònica regata social 6/10/2013

  1. Quina enveja companys veureus navegar, mentre varis dels pecadors us miravam des.de la platge,¡ casum l’olle ¡ no pasarà més.
    Us felicito per la bonica regata , al Jordi per la crónica que s’ha la currat, i en especial donar la benvinguda a la ARI que ja la tenim entre
    nosaltres.
    Com de costum un veteranu vintage us ha repasat.¡¡¡¡¡¡¡¡¡

    Un pecador

  2. Bon relat Jordi. El dia pintava fluix, però tan punt vam sortir en Jordi i jo mateix a l’aigua, els de terra podien observar perfectament la velocitat dels patins i la pujada progressiva del vent que feia del dia un plaer, a mes el paisatge dels núvols amenaçadors, els tons de grisos i la tranquil•litat del tràfic, fa que navegar a la tardor sigui tot un plaer. Pecadors !!! ja us podeu treure la mandra de sobre, si sou bons per anar a passejar ho sou per fer la regateta, es una hora a la setmana!!! No deixem que això es destrempi !!
    Tal i com molt be diu en Jordi, el triangle, a part de que no era equilàter, estava plantejat per el vent que va fer a les 12 i no per el vent que teníem a la sortida. Tots en hi vam avenir en fer aquell recorregut per no perdre mes temps en canviar les boies, així que “cafè per a tots” La sortida afavoria per la boia, jo vaig sortir amb velocitat i ben arrambat, així que de primeres tenia el sobrevent guanyat i la “flota” ben marcada que no estava el dia per fer masses aventures, doncs les rolades et podien sorprendre en qualsevol moment. Passo les boies primer, sempre mirant de reüll a l’Ariadna, que em seguia a pocs metres i una mica mes enrederits en David i en Jordi. A la popa, despistada al canto, me’n vaig cap a buscar la boia equivocada, quan veig que l’Ari ja no em segueix i pren un rumb ben diferent, m’adono de la badada encara que aconsegueixo arribar a boia primer, això si amb l’Ariadna a pocs metres. Comença la tercera cenyida i arriba la rolada forta que afavoreix als de darrera, els hi entra abans, i els enganxa mes verticals a la boia. Bordo de tots i per un moment penso que d’anar al davant, puc entrar l’últim !!! però la reacció es ràpida, i en una repicada aconsegueixo encara el rumb directa a la línia d’arribada. Per darrera si s’han canviat les posicions entrant en David segon, en Jordi tercer i l’Ariadna, que s’ha vist perjudicada clarament per la rolada, entra en quart lloc a tocar d’en Jordi.
    Ja a terra i amb els patins endreçats la tempesta es desferma i en uns moments va caure la “Tapa” deixant el Mar i Vent inundat amb dos dits d’aigua arreu.
    Fins la propera i fora la mandra.

  3. Solament vull insistir en un tema importantissim per el nostre club: El club Marivent no son les casetes de fusta, ni la platja, el nostre club te la identitat en la gent que el formem, entre tots ferem que sigui el millor club patinaire del mon, pero aixo passa per vindre a patinar.

Deixa un comentari

