Ariadna Farrés guanyadora del Trofeu Sant Pere 2014


 

Diumenge 29/06 Sant Pere. Arribem al club el meu pare i jo sobre les 11:45 i el dia és gris, poc vent i sense una direcció fixe. Poc ambient de regata al Mar i Vent, sembla que serà un altre diumenge amb un intent fallid de regata. Però cap allà les 12:15 comença a arriba gent tot i que no sembla q les condicions meteorològiques vulguin millorar, la llanxa surt a mar per veure si pot posar boies i si el vent a dins està més ben definit. I mentrestant a terra ens ho mirem tots, que si hi ha núvols cap a Sant Pol, que si el vent rola cap allà, que si ara puja, que si ara baixa … i de cop i volta sembla q el Garbí comença a entrar amb una mica de força, i en Vila diu, “Vinga va, anem a muntar veles”. Dit i fet, la flota comença a moure’s i els 10 que estem pul·lulant per allí anem a muntar. I gran sorpresa, en Fredy que portava temps sense sortir a navegar avui fa la regata, Oleee!!
Ja dins de l’aigua esperem el senyal de sortida, sona la botzina i 5min per sortir, com sempre tots busquem el millor lloc per sortir, prop de la barca, jo miro d’acostar-m’hi per veig que en Rafel (el meu papi) està allà ben arran de barca en Ciera a sotavent seu. En Vila q com sempre s’acosta perillosament en cunya :p. Jo miro de col·locar-me per algun forat i em col·loco entre en Cirera i en Rafel. 1min, tothom es posa nerviós, peus a l’aigua, caça i amolla vela per no mirar de fer un fora de línia … i finalment MEEEC … tothom caça vela i au a navegar. Ara a fer corre el pati i a buscar la primera boia.

Comencem tots juntets, el Vila a sortit al costat de la barca, al costat seu en Rafel. A sotavent seu estic jo que tinc en Cirera a sotavent però lleugerament avançat i un parell de patins més, la resta de la flota a sortit en segona línia. Comencem a tirar amunt i els que estem més a sotavent: Jo i en Cirera i altre pati ens veiem més avançats, tot i que això sempre és enganyós ja que els q tenim a sobrevent estan cenyint més que nosaltres. Quan sembla que ja podem anar directes a boia virem, primer en Cirera i tot seguit jo i en Rafel. A sotavent ja fa estona que hi ha una colla de patins que han virat i han decidit anar per baix. Però avui a dalt hi ha més vent i aquells que hem decidit anar amunt n’hem sortim afavorits.  Arribem a la boia casi en línia Cirera, Jo i en Rafel, virem tots ordenadets, en Cirera passa primer la boia, i comença el primer llargo. És un llargo dels ràpids, on jo sempre intento fer corre al màxim el pati. La vela una mica més caçada del que toca i mirant de planejar les onades i de que no es planxi el pati. Normalment miraria de posar-me de tal forma que pogués passar el Cirera a sobrevent però avui no ho faig, no tinc ganes de que llavors el de sotavent (en aquest cas en Cirera) em faci orsar una i una altre vegada, així q decideixo tirar rumb directe a boia i em col·loco a sotavent seu. Miro enrere i tinc a mon pare aprop, i una mica més enrera hi ha un grupet de tres patins, un d’ells el reconec clarament, és en Xavi Vila que sempre està alla, i els altres dos no se qui són. Tot i que un cop acabada la regata em van dir que eren en Fredy i en Cañas Jr. Més enrere hi ha la resta de la flota. Arribem a la segona boia i tot i arribar una mica justa per fer una traslutxada ràpida la passo abans que en Cirera, allà l’ordre es Jo, Cirera i tercer el meu Pare. Peus ràpid a l’aigua i a buscar la tercera boia, sort que esta prop del club i la puc veure. Amolla vela i novament rumb directe. Aquest llarg és més lent i pateixo una mica, vull mirar de mantenir la distancia amb els meus dos perseguidors. Fa temps que no estic davant de tot en una regata i tinc por que els nervis em traeixin. Vaig mirant enredera, en Rafel i en Ciera s’acosten però estan més oberts, una mica més enredera però sense presentar-me massa perill estan en Xavi Vila, en Fredy i en Cañas Jr, la resta de la flota encara esta a la meitat del primer llargo. Arribem a la tercera boia i he aconseguit augmentar una mica la distancia entre jo i el meu Pare, que ja és segon i te en Cirera a l’estela. Ara ve la prova de foc, la cenyida, se que si aconsegueixo arribar a la boia de dalt primera i mantenint aquesta diferencia la regata és meva. Aquest cop tiro per baix, i espero a veure si algun dels que va darrera meu decideix fer el bordo per dalt, però no és el cas, anem tots per baix i quan ja podem enfilar la boia de dalt anem virant. El meu pare com sempre cenyeix més que jo, i abans de virar encara el tinc darrera però a sobrevent, però cap problema li passo per la proa i amb més diferencia de la que em pensava.

Arribo a la primera boia primera mantenint la distancia que tenia, un parell o tres d’eslores respecte el meu Pare, i en Cirera que va tercer insistint. En Xavi Vila ha reduït distancies i ja esta més aprop d’ells que d’en Fredy i en Cañas. Comença l’empopada, pal endavant i a mirar de minimitzar el camí i que els altres no s’acostin massa que no vull patir. Mantinc la distancia amb els de darrera i arribo be a la tercera boia. Ja nomes queda l’ultima cenyida i tinc marge suficient, aixi que a no ser que hi hagi una gran rolada o jo faci una gran cagada la regata és meva. Bones sensacions i amb il·lusió d’arribar a dalt. Tot és qüestió de controlar i mirar de no caure massa, altre cop anem per baix, i a la que enfilo per entrar entre la boia i la barca veig que la línia d’arribada està mal muntada i no és pot entrar si vas amurat a bavor, i per tant a dalt hauré de fer una altra virada. En Xavi Vila que ho ha vist de lluny ja fa una estona que ha virat, i al cap d’una estona viren en Rafel i en Cirera. Jo arribo al barco del comitè i li pregunto si la linía ja esta muntada, em diu que si i a la que em dona per entrar viro i au, MEEEEEC !! He guanyat oleee oleee !!

Miro enredera per veure com queden les altres posicions, i ohh sorpresa, en Vila que havia virat molt abans ja enfila directa a boia i tot i q en Rafel i en Cirera li passen per la proa en Vila creuara abans la línía d’arribada. Així que tenim Vila segon, Rafel tercer i en Cirera quart. Al cap d’una estona entraran en Fredy que fa un molt merescut cinquè lloc i en Cañas Jr sisè. La Classificació final queda:

1.  2989 Ariadna Farrés
2.  20   Xavi Vila
3.  2896 Rafel Farrés
4.  1104 Jorge Cirera
5.  2889 Alfred Balsells (Fredy)
6.  3008 Kris Cañas
7.  3035 Jaume Vivó
8.  2682 Carles Alberti
9.  25   Sergi Sainz
10. 2065 Bernat Coll
11. 2620 Jordi (Salat)
12. 2974 Joan Xapelli
13. 3069 Quicu Cañas

Anuncis

5 thoughts on “Ariadna Farrés guanyadora del Trofeu Sant Pere 2014

  1. Enhorabona Ariadna, vas fer una regata impecable. No entenc com ningú va fer el bordo per dalt en la segona i tercera cenyida, era clarament mes bo i tots ho sabiem, en el meu cas volia anar en “manada” ramat, perque no tinc seguretat i no volia despenjarme sol, però i els demès?
    Respecte a la crónica tot molt bé a excepció de que no era el Canyas jr sino el Jaume Vivó!!! Que va fer una regata molt bonica el vaig passar a l’empopada. El Cañas va fer com el Vila i una mica més i també amb sorpren en a mi
    Felicitats!

  2. Gracies Fredy !! Per els comentaris, no se si hi ha opcio de fer canvis a la cronica, si és el cas ja ho canviaria pq sigui més acurada. Em queieu molt lluny i no distingia els barcos i he suposat que va ser així deguat a la classificació.

    Totalment dacord amb tu amb lo de fer el segon bordo per dalt. Jo em vaig limitar a marcar els meus perseguidors.

    Ens veiem a la propera regata. Una gran alegria tornar-te a veure a Mar.

  3. Enhorabona Ariadna, bona regata i bona crònica. En aquesta regata vaig veure clarament que no cal sortir per la barca, per arribar dels primers a la boia de sobre vent. Es molt mes important sortir amb velocitat i vent net. També he après que quan vas davant has de marcar als de darrera. Deu ser la falta de costum…. També s’ha de felicitar al Xavi Vila, qui malgrat la distància, ens va enxampar i amb una bona decisió tàctica ens va avançar al Rafael i a mi. Felicitats al Fredy per la reentre!!!!!

  4. Felicitats Ari, venies amb le piles posades! Una crónica molt complerta i amb detallets tàctics que s’agraeixen.
    Jo em vaig anar per baix a la primera per no tenir en compte que el vent no era el mateix en tot el camp de regata.. ohhh..
    Fins la propera!

Deixa un comentari

