Josep Mª Masiera guanya la regata del 20 de juliol 2014


regata Mar i Vent

 

 

Regata del diumenge 20 de Juliol, o de la “Ressaca”

Abans de res, felicitar als organitzadors i col·laboradors de la Sardinada 2014. Va ser un èxit total, tant de assistència, com de qualitat del àpat, que enguany havia canviat de cuiners, com per l’ambient de festa que va estar present tota la nit, fins ben entrada la matinada.

El que dèiem, alguns dels participants de la regata ens vam ficar al llit tocades les cinc, ja que calia desmuntar tot el tinglat.

A la regata van faltar alguns habituals que van preferir quedar-se una estona mes al llit.

El mariner, tard, munta el triangle i com ja be sent habitual aquest estiu, comença a canviar la direcció del vent ,de manera que minuts abans de la sortida el rumb de la cenyida no era directa però poc l’hi faltava. Jo surto per babord, algú mes em segueix no recordo qui. A mesura que avancem, el vent es va posant a lloc i afavorint els que han triat el bordo de fora, i a sobre a dalt està pujant el vent !!!

La primera la passa en Rafel seguit d’en David i jo darrera , tampoc ens havíem distanciat tant, per darrera meu en Sergi  i crec que en Joan Xapellí, de la resta no se l’ordre. El vent ha pujat i el llarg es ràpid. Ja he enganxat al David, i en la virada a la boia veig que en Rafel deixa un bon forat i aprofito per colar-me, punt i apart.

Aquí hi ha un tema de compromís i d’interior, que no vaig demanar ni se si ni si tan sols ho estàvem. El cas es que tot just passada la boia, en Rafel comença a cenyir per iniciar el través i jo, que encara estava acabant la virada, veig que ens enganxarem per les proes, canvio ràpid de flotador i amb la ma, aparto la seva proa per tal de evitar la col·lisió. En Rafel torna a posar-se primer i jo que després de la “maniobra” quedo mig aproat, adreço la situació i em poso a perseguir-lo. Demano disculpes al Rafel per la maniobra, no se si al final haguéssim passat o en haguéssim tocat, com ja l’hi vaig dir, prefereixo evitar la col·lisió per sobre de tot.

En David que s’ho mirava i que veu que en el passos de boia sovint se l’hi colen contraris. En el pas per la boia de terra, continuem el nostre particular frec a frec , però aquí en Rafel si que ha marxat massa a sotavent i en Lilu passa la boia primer i amb el rumb de cenyida ben marcat.

A partir d’aquí no hi ha massa historia. El vent pujant, en Lilu primer en Rafel segon i en David tercer. Comencen els marcatges i a la que els de darrera viren, el primer també ho fa. En la popa no varia res, el vent continua pujant i es fa ràpida i divertida. En quart lloc en Sergi Sainz manté a ratlla al Joan Xapellí, que s’ha venut el patí i avui corria amb el d’en Fèlix.

La tercera cenyida es un rèplica de la segona, marcatges i esperar el final. L’arribada afavoria molt, però que molt, els que venien de baix i en las posicions de darrera, pot ser que hi hagués algun canvi degut això. Ja fareu els comentaris que creieu ja que es quasi impossible, al menys per a mi, esta pendent de tots.

En resum,  molt divertida i ràpida. Al final va poder mes l’entusiasme que la  ressaca.

Classificació :

1-3056 Josep Mª Masriera

2-2896 Rafel Farres

3-969 David Sainz

4-25 Sergi Sainz

5-2974 Joan Xapellí

6-2804 Robert Soler

7- 2247 Xavier Miracle

8-2772 ………………….

9-2492 Francesc Garcia.

Anuncis

One thought on “Josep Mª Masiera guanya la regata del 20 de juliol 2014

  1. A les boies sempre hi ha conflictes. La veritat es que em vaig quedar amb cara de tonto en veure que per evitar una colisio, cosa que en aquest aspecte agraeixo, vaig ser apartar d’una posició que ja tenia guanyada i tenir que repetir l’orçada un altre cop.

    De fet aquest hivern ja vaig tenir una situació similar, tot i que al contrari, quan vaig intentar aprofitar un espai a un interior de boia, en aquest cas la 3, que va deixar el Xavi Vila. Vaig orçar molt ràpid i no el vaig tocar quedant a sobrevent d’ell, pero ell es va queixar.

    Jo pensava que era correcte, tot i no tenir interior, per que el espai deixat era suficient i de fet no el vaig molestar en la seva maniobra.

    Vaig consultar el reglament i vaig veure que.

    1) El dret a interior s’estableix si el tens a 3 estores de la boia. Cosa que ja sabem. De vegades val la pena cridar “Interior” per deixar’ho clar.

    2) El vaixell amb interir te dret a espai fins la posicio de proa al vent. Es a dir que cal respectar l’espai per que eventualment pugi arribar a aquesta posició.

    Rafel

Deixa un comentari

