Josep Mª Masriera continua fi i guanya la regata social del 24/8/2014


Josep Mª Masriera
Lilu , the winner

La gent tenia mono de regata, aquest mes d’agost ens ha sortit una mica estrany, es per això que una vintena de patins estaven preparats per prendre la sortida. Un vent maco, de Garbí, la mar plana amb poca onada i el cel a estones tapat i ha estones amb un sol que escalfava de valent. Ahir dos mariners a la zodíac, el Dani Whirth d’acompanyant forçós després de la trencada de pal de la setmana passada. La línia ben posada i ample una quants a la barca, molts pel mig (es nota els apunts del clínic) i en Jordi Mateu quasi enganxat a la boia.

Sortida sense fora línies, en Jordi Mateu i en Perepops tiren cap amunt a sotavent, seguits d’en Xavi Vila, pel mig L’Ariadna i en Rafel lideren el grup, i per la barca en Lilu amb en Sergi Sainz i en Kris encapçalen els d’aquest costat.

A mitja pujada uns quants dels que havien sortit per la barca, trien el bordo de terra i darrera de ells una part del grup de mig, en Mateu a tota castanya cap amunt prioritzant la velocitat envers la cenyida. L’Ariadna i en Rafel viren cap a boia i una mica mes amunt ho fa en Lilu en Sergi en Perepops en Vila i mica en mica tota la flota, tota menys en Jordi que ja es a mig camí de Menorca . Avui el barco em corria i també em cenyia, així que apunto a boia i em poso a marcar als que ens trobarem a la virada. Monto primer, per davant de l’Ari, que va molt ràpida i fina i d’en Perepops, darrera passen en Rafel o en Mateu no se l’ordre, en Vila en Sergi en Kris i ja mes apartats la resta de la flota. El llarg es ràpid, conservo l’avantatge i arribo en solitari a la segona Enfilem el traves, per darrera L’ari i en Rafel em segueixen a babord, en Mateu per estribord i en Carles mes a mig, he pogut mantenir les distancies. Virem la tercera i jo me’n vaig per sota, l’Ariadna em segueix i en Rafel per darrera, en Jordi mateu marxa cap amunt, ja comencem !! Viro curt per anar a boia, massa curt, l’Ari i en Rafel allarguen una mica mes. Toca cenyir de valent si no volem repicar, el vent ajuda i mes amunt com quasi sempre, es tancarà mes i s acostuma a fer mes bona proa si la corrent no es massa forta. Passo la boia de la segona cenyida sense patir per davant de la família Farrés, en Mateu que venia de dalt no ens ha enganxat i en Vila no acaba de connectar, en Perepops cedeix terreny, s’ha obert una escletxa molt gran entre els quatre primers i la resta. En la popa no hi ha sorpreses, es qüestió de mirar enrere moltes vegades i no deixar-se sorprendre, la família Farrés junteta directa a boia i en Jordi mes amunt que ho vol provar amb dos llargs.

Comença la tercera i última cenyida, jo segueixo amb l’avantatge i per baix, al principi el Farrés em segueixen i en Mateu tira cap amunt, però després ells també viren. Contra la meva voluntat faig bordo cap amunt (el compàs em marca per baix) i no paro de controlar. En Rafel, que també mira molt el compàs, rectifica i tira per baix, els altres continuen cap amunt i jo decideixo pujar una mica mes i quan tingui en Rafel a la vista aniré pel mig intentant que no em sorprengui cap dels dos grups. Aquest cop no ens em equivocat, passo primer tranquil i avantatjat, l’Ariadna guanya la partida als altres dos i en el repicó en Rafel es distreu i en Mateu el sorprèn i l’hi pren la tercera posició . En Vila arriba mes tard i aconsegueix la cinquena plaça per davant d’en Kris i d’en Sergi que cada dia està mes amunt !! a continuació arriba en Xapellí i en Perepops que ha tingut un “conflicte” amb la darrera boia i l’hi ha tocat fer un 360º. Desprès en Sunyer i la Mercè Donadeu, que ha fet una molt bona regata.

Ens hem divertit molt !!! Apa diumenge mes. Bona setmana pels que comencen a treballar !!

Classificació:

1-Josep Mª Masriera

2-Ariadna Farrés

3-Jordi Mateu

4-Rafel Farrés

5-Xavi Vila

6-Kris Cañas

7-Sergi Sainz

8-Joan Xapellí

9-Carles Martinez “Perepops”

10-Joan Sunyer

11-Mercé Donadeu

12-Joan Astals

13-Robert Soler

14-Carles “Churchil”

15-Albert Gurri

16-Kiku Cañas

17-Xavier Miracle

18-Pere Ibern

19-Francesc Garcia DNF

20-Ignasi Graell DNF

Deixa un comentari

