Rafel Farres guanya la regata del 31 d’Agost


Avui farem una crònica amb diferents punts de vista subjectius:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Versió Rafel Farres:

El vent és de llevant molt fluixet, i ja queda clar que serà una regata amb poc vent si és que no hi ha una rolada a garbí. El triangle sembla ben muntat amb un rumb d’uns 110, tot i que era difícil precisar per què la boia estava molt lluny. Vistes les dimensions i la força del vent ja es veu que caldrà molta paciència per fer-ho.

A la sortida tots molt aprop de la línia, tal com ens va dir el Milu al clínic. També li vàrem prendre la paraula de què una miqueta fora de línia no passa res. Però de mica en mica hem anat fent fores de línia més clars.

Crec a la sortida jo estava perfectament en línia, de fet el comitè no va dir res. Vaig mantenir la enfilació entre la boia i unes cases a costa que vaig prendre abans de sortir. La zòdiac portava el fondeig posat, m’hi vaig fixar, o sigui que té d’estar bé. Surto amb el xiulet amb velocitat, ja que he començat a caçar uns segons abans i em puc situar una mica per davant del David que el tinc una mica a sobrevent. El comité li va donar OCS. Potser estaba una mica adelantat avans de sortir, no se, pero va arrancar més tard que jo.

I a mitja cenyida: Virar, o no virar. Aquesta és la qüestió. Els que veig més avançats són en Jordi, una mica a sotavent i en David. Mantinc la mateixa amura per què no veig clar que a dalt estigui millor. El David ja s’ha desmarcat fa una estona i el Jordi vira. Amb aquest vent en Jordi és perillós. Aprofito que estic més avançat per virar i marcar al Jordi. Tornem a virar per què la boia encara és molt lluny i serà molt difícil precisar la virada. I a la propera virada error!, viro massa curt i en Jordi m’agafa sobrevent. Va molt ràpid i m’avança en la linia de vent, mentre el Freddy s’acosta per darrere. El Jordi vira curt per arribar a la boia i ja no el segueixo per què ja arribem a la linia de boia i crec que és millor no fer més maniobres.

El David ja està en aquesta amura i passa per la proa amb rumb de boia. Miro el seu rumb i em fa por per què el veig molt just i allargo una mica mes, però el David cenyeix molt bé i passa i jo al darrere amb més velocitat en anar més obert.

El primer llarg és molt obert, sense arribar a ser una popa i puc avançar al David per sobrevent i arribar a la boia primer. A la boia el David es fa un embolic i la trabutjada li surt molt lenta i el Freddy i el Jordi se li acosten molt.

El segon llarg tambe es fa llarg per que el triangle es molt gran i la zòdiac ja ens avisa de què donarà arribada a la segona cenyida.

El vent ha virat respecte a l’inici de regata, ja que el segon llarg al final ha sigut una cenyida. Arribo a la boia i quasi no espero a veure que fan els que venen darrere i viro. Sembla molt clar i el rumb et porta molt aprop de boia. En David segueix per dalt buscant una línia de vent que hi ha més amunt. En Jordi i jo ens el mirem estranyats. Vaig repassant la situació a la cenyida. En Jordi queda a sotavent meu. No problem! I en Freddy una mica a sobrevent però més lluny. Controlat! I en David? Miro i sembla perdut buscant un garbí que no li entra. Tranquils! A centrar-se en la cenyida i a fer corre el patí.

Alerta! El Jordi vira. Me’n vaig a la proa quasi instintivament però el pati porta un rumb molt més cenyit que abans. El vent ha rolat i encara bé més obert. El rumb a boia és molt bo. Miro enrerra i puc veure com puc cenyir quasi 15º mes que el Freddy que encara no li ha arribat aquest vent. Deixo el Jordi en el seu rumb i començo a mirar on para el David, que amb aquesta rolada el vent li ha d’haver arribat abans i ja es deu estar eixugant la salivera pensant que ens podrà passar a tots plegats. Arriba el moment de virar i miro de fer-ho de manera que no tingui que fer un altra virada per si em trobo el David, i efectivament allà està amb una magnífica proa directe a la línia. L’avantatge que tinc sembla suficient i podré passar primer si no faig cap error. Entro primer i en David passa segon amurat a estribord una mica mes tard. Després el Freddy seguit del Jordi que ha perdut molt, ja que amb la virada tan curta ha agafat la rolada a la contra.

Després de la regata i abans de la meva crònica ja hi ha hagut algues contracroniques que afegeixo a continuació.

 

Crònica segons en Freddy
Molt poc vent de llevant, amb tendència a rolar a migjorn. Dos absències de pes, Xavi Vila i Ariadna. La resta de pesos pesants a l’aigua. Embolic a la sortida, ja que el Lilu entra amb cunya. (Falca)

Perpendicular a la barca, l’aviso, però com em fa gràcia i veig que no pot fer res i li deixo un forat per col·locarse. Els que corren la línia són els OCS: Xavi, David, Jordi. Surt’ho a sobrevent de tos amb el Kris que no em deixa virar per anar a dalt a buscar mes vent. En Joan es monta sobre el meu patí per que l’hi arrossegui una estona. Molt bona sortida de la Nadina marcan a el David. La primera boia la passen David, Rafel, Jordi, Roger, Sergi, Jo (Freddy), Remy, Lilu, Sunyer…

En el llarg el Barboleto es on desplega les maximes virtuts, i en un no res passo al Sergi i al Roger, mantenint a ratlla a Lilu i Remy. El segon llarg igual, i passo a la boia a l’David i haig d’amollar per què passi el Jordi. Faig també el bordo i el David continua per baix. Crec que vol dir per dalt. Ben fet David. Poc a poc fem la cenyida, cenyeixo a rabiar i adelanto a l’Jordi.

Segons Alex Chopo

OCS, a mes de fer el (insult no traduïble) a l’aigua, un dia d’aquells que et preguntes de debo que coi faig aqui , amb les boies de Canet a Calella de Palafrugell i a sobre OCS. Manda ous! (Traducció literal) He dit!
Segons Xavier Oliver

Una sortida on no esta clara la quantitat de OCS es dona per nula i es torna a aplicar els 5 minuts per iniciar el compte enrera. Tenin en compte de 5 participants de 16 és una xifra rellevant i teniem temps de donar la sortida de  nou.

La meva crònica a destacar que a la sortida el Pol   em va dir clarament que el fora linea no el  veia a partir del Jordi Mateu que va tapar  a Skalivat i  a Scarabar que vàrem sortir per la boia, per tant no tenim fora linea, doncs vaig estar mirant la referència de la boia i corrent la linea  de sortida.

Resultat després dels OCS’s

1er – Rafel Farrés
2on – Freddy Balcells
3er – Sunyer
4rt – Josep Mª Masriera
5è – Roger (Mandreta)
6è – Bernat Coll
7è – S. Sainz

8è – Churchill
OCS
Alex Chopo, David Sainz, Jordi Mateu, Xavi Oliver, Remy Rondeau  ( que desprès es va retirar )

DNF

Joan Chapellí, Nadina, Kris Cañas, Kiku Cañas

Anuncis

Deixa un comentari

