Rafel Farrés torna a guanyar, crònica de la regata del 5/10/2014 del Mar i Vent


 

Després de les pluges del matí, tots hem fet una mica el ronso, però a mig matí el temps s’ha arreglat força, ha sortit el sol i s’ha establert un ventet de llevant perfecte per fer la regata.

A les 12h érem només 3 o 4, però de mica en mica, en veure el solet i el vent la gent s’ha anat animant. Alguns problemes per arribar al club, perquè amb la Ironman, la nacional estava tallada i alguns hem hagut de fer una mica de volta.

Un triangle bastant maco a 110º amb un ventet de llevant de 10-12 nusos crec.

Sortim amurats a estribord, Xavi, David i Lilu lluitant per la posició a prop del jurat. Sortida neta i ràpida dins del temps. Xavi, David, Lilu i Jordi han sortit mol ràpids i continuen a estribord. Al quedar a la desventada em desmarco per la dreta a veure si la cosa va be per dalt. Em segueix en Dani i mes al darrere en Kiko Cañas. El vent no esta clar, perquè rola de 5º a 10º contínuament i allargo una mica abans de virar per enfilar la primera boia. El Lilu, que venia d’abaix, porta força avantatge i se situa a sobrevent meu. Penso que m’ha guanyat la posició i al final m’acabarà planxan, però no. El vent continua amb les roladetes i aprofitant puc puntejar bastant bé i guanyar barlovent. Aixó em permet guanyar part del barlovent de diferencia i situar-me a la seva línia. Situació salvada. Podré passar primer la boia 1.

Enfilem el primer llarg, el pati corre força bé. Miro enrere esperant veure el Lilu i enganxat a la popa, però no. El que tinc darrere és el Dani! Que ha passat a la boia? Algú altre haurà de fer la crònica perquè no ho he vist. Miro més amunt i veig el Jordi a sobrevent que ve amb molta velocitat. El Dani s’acosta molt i el tinc molt a prop. Aprofito una orsada per guanyar velocitat intentant no separar-me massa del rumb. Em preocupa el Jordi, però ha orsat molt per guanyar velocitat i haurà d’arribar per passar la boia i la velocitat li serà baixa. Crec que no serà problema. Em concentro en la maniobra.

Trabujada i segon llarg. Veig que en Dani i el Lilu que ha tornat a aparèixer es barallen per la posició. – Perfecte, penso. Podré aprofitar per posar distancia!

Començo la segona cenyida amurat a babord i miro que fan el Lilu, Dani, David que venen darrere. Veig que tots viren, però els que venen darrere seu segueixen per dalt. No està clar que el rumb sigui bo, però viro a estribord per controlar-los. El vent ha anat afluixant, ha quedat la onada del vent anterior i costa mes cenyir i mantenir el rumb. Mirada atenta a veure que fa el Lilu que va davant del grup. El tinc a sotavent però sembla bastant avançat. – Ja m’ha fotut. Penso. Veig que vira i faig el mateix. A dalt hi ha mes vent i el Xavi que ha agafat aquesta amura va prou be, però crec que tinc prou avantatge. Torno a virar per enfilar la boia, una mica curt esperant que amb les roladetes pugui recuperar una mica de sobrevent, però el vent ja es molt diferent, sobretot mes fluix i tinc que repicar al final. El Lilu el tinc darrere, però puc fer la virada sense problemes i passar la boia primer, però caldrà lluitar la popa. Això no està guanyat!

Enfilem la popa amb el Lilu molt a prop i no hi ha manera de posar el pati a rumb de la boia. El poc vent i l’onada el fan anar cap a platja. Peus a l’aigua, pal una mica més enrere i al final amb paciència el pati orsa i ens posem a rumb. Veig que al Lilu també li costa. La arribada serà amb popa perquè no hi ha prou vent per un altra cenyida. Tinc al Lilu amenaçant per sota, i al Xavi i David per dalt. Semblen més a prop, però hauran de fer una popa mes tancada per anar a boia i jo ja tinc el pati al llarg i amb velocitat. El vent sembla que vulgui anar cap a garbí i tiro el pal una mica més enrera. No vull caure massa no sigui que entri de debò i al final hagi de repicar. La cosa no passa d’aquí i puc entrar primer seguit del Lilu i després el Xavi.

Al final la cosa queda aixi:

1er – Rafel Farrés

2on – Josep Mª Masriera

3er – Xavi Vila

4rt – David Sainz

5è – Jordi Mateu

DNF – Joan Xapelli, Dani Wirht, Kris Cañas, Kiko Cañas, Joan Flotats

Anuncis

Deixa un comentari

