Crònica de la regata del 22 de novembre 2014


Crònica by David Sainz

Em veig obligat a iniciar la meva crònixa el divendres per la tarda quan després d’una jornada de treball, vaig quedar amb el comodoro de Sant Pol, el meu amic Francesc per carregar els patins juniors ja que el dissabte es feien les regates finals de la lliga de pati junior al Nata, el dissabte vaig acompanyar de bon mati a la Nadina i a la Irene a les regates que on vàren fer un esplèndit paper, després vàrem carregar els patins amb l’ajuda del Marti i cap a les 6 arribavem a casa, el diumenge al mati vaig arreglar uns caps dels patins juniors i cap a les 11:00 em vaig preparar per portar els patins de tornada cap el club, els he descarregat i he començat a canviar-me per la regata.

Explico això perque he estat tot el cap de setmana inmers i concentrat en el pati i això m’ha donat seguretat a l’hora de pendre les decisions en la regata del diumenge. Crec fermament que les regates tenen un percentatge elevat de psicologia, jo estava còmode, no dubtava i em vaig trobar segur en les decisions, potser és una paranoia meva pero m’ha sortit tot rodó.

La regata ha sigut un èxiy de participació amb 15 regatistes de gran nivell i amb molta il.lusió hem de tindre present que estem a 22 de novembre, pocs diumenges de novembre s’han vist tants patinaires com aquest any, sortida puntual. El camp de regates tot i les rolades que anava fent el vent i un vent de gregal que ens despistava del vent teoricament habitual a Canet, estava ven montada. la regata ha durat una hora justa.

Parlaré de la meva experiencia ja que no he parat gaire atenció als companys, he sortit molt aprop de la boia quasibe a una eslora, aixo m’ha donat una ventatge suficient per encara la primera cenyida amb garanties, al arribar a la primera boia el vent es ficava mes de sud , cosa que afavoria allargar al màxim per baix ja que t’acostava a la boia. El primer llarg ha sigut comode i les onades et portaven cap a la boia, el segon era molt empopat i he tirat el màstil endavant per tal d’evitar que el pati m’orces, he aprofitat les onades marcant un rumb mes orçat del que calia. La segona cenyida le fet com la primera i crec que m’ha donat avantatge sobre els perseguidors menys d’en Rafael que el tenia darrera seguint la mateixa estrategia, s’ha de reconeixer que en Rafael cenyeix molt be i cada cop el tenia mes a prop, en aquells moments sense precupar-me, al començar l’empopada jo l’he fet mes oberta i en Rafa mes directe, a ell li ha anat millor i em arribat a la boia molt aprop pero encara li tenia un cert marge. La darrera cenyida m’he dedicat a marcar-li tot i que cada cop el tenia mes aprop he tingut la sang freda de saber que l’avantatge era meva i si el marcava no em guanyaria. En fi que al final he fet primer, he pagat la clara amb molt de gust i espero que diumenge que ve siguem més gent a l’aigua.
En el moment de canviar-nos erem bastanta gent i crec que s’ha pogut comprobar que l’ampliació era necesaria, falta acabar de sol.lucionar el tema del guardaroba i la zona social i crec que tindrem un club de nassos.

Classificació

1. David Sainz
2. Rafel Farres
3. Xavi Vila
4. Alex Chopo
5. Kris Cañas
6. Toni Carmona
7. Josep M. Masriera
8. Ariadna Farrés
9. Bernat Coll
10. Jordi Cirera
11. Joan Sunyer
12. Joan Astals
13. Kiku Cañas

DNF
Joan Xapellí
Jaume ViVó

IMG_7121.JPG

Anuncis

4 thoughts on “Crònica de la regata del 22 de novembre 2014

  1. Molt be David, Felicitats !!!!
    Però la setmana que be t’ho posarem mes difícil.
    Bona feina la que heu fet amb els Juniors, crec que les “•nenes ” van guanyar 3 de les 5 regates i pel que he sentit una quarta va ser un fora línia total per part dels altres. Felicitats a La Maria Sainz (que esta fora del país i no pot competir) la Irene Sainz i la Nadina Fradera, doncs han passejat el nom del CLUB per tota la geografia.
    I ara que ? vull dir qui prendrà el relleu dels Juniors ? les “nenes” faran 18 anys i seria una alegria que de tant en tant, sempre que els estudis i la “ disco” les deixi, ens acompanyin en alguna regata de diumenge, segur que molts ens emportarem una bona sorpresa !!
    Des de aquí animo als pares del proper relleu generacional, Sunyer, Perepops, Ferrer, Mateu etc… que s’animin i formin un equip que ens representin en la lligueta de Juniors. El format està molt be, ja que en els desplaçaments no cal portar el patins doncs el club amfitrió posa els seus i viceversa. Aquest estiu em vist als vostres fills navegar amb els patins amb molta seguretat, només cal un curset específic de regates i a competir.
    Des de la Adipav ja ens han fet saber que en cas de que no es formi equip, per contracte, ens prendran els dos barcos nous que ells en van subvencionar !!! Seria una llàstima després de tot el que ha costat, a mes de ser un problema per la continuïtat generacional del CLUB.
    Bona setmana i Run Run

  2. Moltes Felicitats David per la regata i estic plenament dacord amb tu que hi ha una part molt important de psicologia en cada regata, be en cada esport. Per molt en forma i en sintonia que estiguis amb el pati, has de saber prendre les decisions correctes al moment correcte i no deixar que la presió et venci !! Moltes Felicitats per un cap de setmana complet de regates. Al proper més i millor. Ara no et pensis que et deixaré tanta ventage a la propera regata :p

  3. Felicitats a les nenes del Club i al David per la regata. Aquesta vegada el vaig veure de més aprop. Vaig disfrutar (i patí) molt. Segon i tercer durant bona part de la regata. Com és habitual, falta de concentració que em va portar a buscar la boia de cenyida quan anava segon i la que tocava era la del segon llarg. Controlant, després al Vila, però la pressió va poder amb mi i vaig fallar en la darrera virada a tocar de l’arribada i en Vila em va guanyar per només una eslora. Llàstima Jordi que anaves molt be i vas anar a buscar no sé què a la platja a l’empopada.

Deixa un comentari

