Regata de Nadal 21/12/2014


Jo jo jo
Ens trobem una bona colla per participar en la darrera regata de l’any 2014, ja que el club romandrà tancat fins al 9 de gener del 2015. Tenim un dia solejat però de moment a les 12h00 no fa vent per sortir. Es comença a plantejar si passem directament als torrons i cava, però de cop apareix una miqueta de vent i ens decidim a sortir.
El vent és molt fluixet de garbí, però amb moltes rolades. De fet quan ens trobem a la línia, el vent s’envà una mica cap a migjorn i es fa difícil sortir amurat a estribord i molts hem de virar a la mateixa línia.
Jo quedo a l’estela de la meva filla i decideixo desmarcar-me cap a l’esquerra del triangle. Al moment veig que he fet bé perquè a mesura que anem més amunt el vent és més una miqueta més intens. A prop de la platja queda una zona on el vent és més fluixet.
El Xavier segueix per la dreta però està una mica més amunt en una zona on encara hi ha vent. Tinc el David més amunt i el Bernat al darrere i decideixo virar per enfilar la boia, però queda molt lluny i el vent torna a rolar i caldrà fer una altra virada per arribar a la boia. Bastant avançat tenim al Xavier Oliver, darrere el David i després d’en Cirera que bé amurat a babord cap a la boia. David i Cirera es troben i en David toca boia. Jo que vaig darrere li faig saber però em diu que l’ha tocada per evitar la col·lisió amb el Cirera. Amb el poc vent la penalització és excessiva. Res a dir. Seguim cap a la boia dos, Xavier davant seguit del David i jo a la seva estela. El vent ha anat a migjorn i cal cenyir fins al punt que fins hi tot hem de virar per arribar’hi. Quan ens acostem a la boia dos el Xavier cenyeix a rabiar per evitar tenir que fer una bordada més igual que el David. Veig que tot i anar tan cenyits no és clar que passin. Decideixo virar i donar camí al pati allargant una mica el bordo a babord. Al arribar a boia em trobo al Xavier i al David enganxats entre ells i amb la boia. Sembla que s’han tocat. Jo ja tinc velocitat i justet però puc passar i els deixo al darrere. El segon llarg amb la rolada és una popa. El vent cau i en alguns moments sembla que amb el corrent vagis enrere.
El jurat ens diu que acabarem a la boia tres perquè no hi ha mes vent i ja son quasi les 14h00. El vent puja una mica i allargo una mica la popa per poder orsar més tard si cau i anar cap a boia.
Al final la cosa queda així:
1er – Rafel Farrés
2on – David Saiz
Jorge Cirera
3er – Xavi Oliver
Bernat Coll
5è – Sergi Saiz
6è – Joan Xapelli
7è – Daniel Wirth
8è – Ariadna Farrés
9è – Joan Sunyer
10è – Pere Ibern
11è – M.Gallardo
DNF – Joan Astalas, Nadina Fradera

Anuncis

One thought on “Regata de Nadal 21/12/2014

  1. Com que toca la boia per evitar colisió i tan contents ? què va passar a la boia dos amb l’Oliver ? ESTO ES UNA REGATA O EL FESTIVAL DE FIN DE CURSO ?

Deixa un comentari

