Rafel Farres guanya la regata del 16/5/2015


Diumenge 17 de Maig, 2015

Tot i que el windguru indica que a les 12 tindrem 8-10 nusos de vent, i amb els patinaires ja a punt, el vent no apareix per cap banda. Ens entretenim discutint sobre els nous dissenys per el transport de patins a platja, amb múltiples opinions sobre les diferent variants. Quan això estigui fet, proposo anar a la oficina de patens i marques a registrar’ho. Que després ho copia tothom i el CNMiV te que preservar els seus dissenys com a propis.


Imatges de la regata

Cap a les 12h, es comença a instal·lar una mena de llevantet – migjorn, molt fluixet i, després de convèncer al Xavi Vila de que quan tinguem el patí muntat, el vent ja estarà en força 3-4, ens decidim a sortir.

Sortida complicada sobre tot al cantó del comitè. El Xavi Carrasco surt davant meu molt bé, amb velocitat, i els que s’han estalviat la lluita per un lloc a prop de la barca buscant un lloc a mitja linia com el Lilu i l’Ariadna també s’escapen amb velocitat. Jo quedo una mica a sotavent del Xavi, però tinc al darrera i a sobrevent al Bernat. Intento cenyir mes que ell però no hi ha manera. La vela nova que no funciona, es el primer que penso. Al final viro però li tinc que deixar estribord i perdo una mica de temps. El Xavi Carrasco, Lilu, Ariadna i Xavi Vila, crec que en aquest ordre, han guanyat una bona distancia i passo la primera boia 5è. 

Comencem al primer llarg i les coses no canvien substancialment, no aconsegueixo apropar-me a cap dels que tinc davant i el Sergi Saiz, m’ataca per sobrevent amb el risc de que arribi a la boia i em demani interior. Tinc que maniobrar per evitar el compromís, i en arribar a les tres eslores li dic que definitivament no estem compromesos. Em mira amb una cara rara, però inicio la trabujada i cap al següent llarg que encara queda molta regata. Els 4 primers estan lluny i per darrera el Sergi ja no amenaça i puc iniciar la cenyida amb comoditat.

Passa la llanxa amb la càmera, gravant a tots els patinaires. Intento escorar el pati per que quedi mes bonica la presa, però no hi ha prou vent. M’imagino al cara del Xavi Vila i els 10 nusos de vent que li hem dit, per intentar tenir un somriure a la càmera.

Arribem a dalt i cal vira per enfilar la propera boia i aquí la cosa s’embolica, per una rolada molt localitzada que perjudica als que anaven davant. Xavi, Ariadna i Vila han virat per mi curtsi atenem al vent que jo veiaPotser en el moment que ho han fet el vent era un altre i han pensat que passaven. No ho se. El Lilu vira mes amunt i a mi em sembla, en aquell moment que be per passar la boia. Jo que vaig mes enrere viro a la altura del Lilu, i al darrera sento al David que crida, “El Rafel la passa”, i vira a la meva altura. Amb tot això jo no he notat cap rolada significativa del vent. Dic significativa. El vent varia de direcció una mica i intento estar atent per recuperar sobrevent sempre que puc. I de cop veig que tots els que van davant no passen i han quedat molt despenjats. Es possible que a la seva alçada el vent hagi perdut força i a la meva no, el cas es que el Xavi vira una mica davant meu, i després al Lilu. A la Ariadna i Vila ja no els veig. 

Paso la boia darrere el Xavi, després el Lilu i comencem la popa, amb el Xavi a la dreta i el Lilu molt a prop. Lluita de posicions per evitar que el Lilu em pugui orsar, i quan ens acostem a la boia em puc situar per davant del Xavi. Peròmentre estic aparellant el pal, fa una maniobra ràpida i orsa per guanyar l’interior. Se que entrarà una mica forçat i intento guanyar una mica de sobrevent en el rumb de cenyida. El Xavi vira molt bé, però li puc guanyar MITJA eslora de sobrevent. Suficient per que tingui que vigilar per no virar a la proa. El Xavi coneix molt be el reglament i procuro no perdre aquesta petita avantatge. Les posicions es mantenen durant tota la primera cenyida, i a la altura de la boia, el Xavi vira i jo ho faig al mateix tems que quedant a sotavent d’ell però per davant. Cal estar molt fi en tota la cenyida, en un rumb que si no passa res porta directe a la boia. 

Portar el Xavi al darrera sempre posa molt nerviós, ja que no es un fet habitual, i puc acabar primer una regata que ja tenia descartada a la primera cenyida.

Darrera el Xavi entra el David que ha recuperat molt, i després el Lilu i l’Ari molt enganxats amb un frec a frec que ja porten fa estona amb virades i contra-virades algunes molt al límit.

La regata ha portat un bon debat al WhatApp, amb nombrosos vídeos de la regata, i que espero continuï amb aquesta crònica. 


Al final la cosa queda així:

1er – Rafel Farrés

2on  Xavi Carrasco

3er  David Sainz

4rt – Josep Mª Masriera

5è – Ariadna Farrés

6è – Freddy Balcells

7è – Xavi Vila

8è – Jorge Cirera

9è – Bernat Coll

10è  Joan Astals

11è – Sergi Sainz

12è – Toni Carmona


 

One thought on “Rafel Farres guanya la regata del 16/5/2015

  1. Avui estrenava patí, vela i pal nou, tot i que ja havia tingut altres Climent, amb el pal del Tony Garcia Mercadal es comporta algo diferent, has de navegar molt endevant perquè cenyeixi. Molt bones sensacions amb el Cabalango, de fet amb vaig trovar dos cops en el David, un a cada cenyida i la vaig tindrá que donar pas perdent uns deu segons en cada una, no estic gaire fí després de tanta inactivitat, probablement passava de sobres, 2 cops mes amb el Bernat i un amb el Vila a l’ultima cenyida, molts segons perduts, però estic content amb el resultat i les bones vibracions.
    La sortida, amb el Lilu i el Bernat pujant sobre la barca, el Xavi tapant molt bé el forat perquè no es fiquessin (ja he apreés la lliço) i el Rafel i jo just darrera de ell. Llastima que aquest primer bordo vaig caure molt degut a lo que he expilicat al principi sobre la vela i el pal i vaig perdre molt sobrevent, al segon bordo ja el vaig fer molt millor però el David i el Bernat amb van fer perdre opcions de passar la boia entre els cinc primers, però amb va agradar molt perqué vaig estar recuperant posicions tota la regata (Sergi, Bernat, Cirera i Vila) normalment es al inrevès i el David se em va escapar a la empopada perquè vaig caure al aigua al virar la boia.
    Diumenge que ve molt mes! Tots al aigua!

Deixa un comentari

