Rafel Farres guanya la regata de 24/1/2016


Crònica de la regata
Diumenge 24 de Gener, 2016

El dia es presenta grisot i fresquet, amb un vent de llevant fluixet. Com que el dia està gris sembla que el llevant aguantarà, però després veurem que el dia s’anirà aclarint i el llevantet acabarà amb res i tindrem que acabar al final de la segona cenyida amb pràcticament res de vent.

La sortida va ser clau per poder guanyar la regata, per això m’entretindré una mica amb la seva preparació. Veiem els paràmetres principals:

Abans de sortir miro el anemòmetre del club: 4,9 nusos de vent

Comprovo que el triangle està muntat a 90º amb el vent, però ja es veu que hi ha rolades cap a 80º. Però no es convenient anar a babord, per que si no hi ha rolada et quedaries penjat.

Comprovo la corrent. Estic 30 segons parat al cantó de la boia i casi no tinc deriva.

Abans de sortir miro la línia que formen la barca i la boia que projectada arriba al edifici del club. Marca agafada per si fa falta com serà el cas.

A la sortida vaig directe a buscar el comitè, per que lo millor serà virar amunt en previsió de la rolada a 80º. El meu rumb es casi directe, i tinc al David una mica a sobrevent que per el rumb tindria que entrar en cunya. S’espera que jo derivi una mica cosa que de moment no passa per poder entrar.

A la sortida rola el vent i començo a navegar uns 10 segons abans conscient que amb la rolada estic corrent una mica la línia. Miro la boia i veig que encara no he arribat a la línia que forma la boia i el edifici del club. A sobrevent el David em crida “fora de línia” per que em veu mes avançat que ell, però jo tinc molt clar que estic dintre. Surto per tant amb una avantatge de unes 3-4 eslores respecte al resta. Suficient per no tenir ningú que em tregui el poc vent que fa. A sotavent veig que al Freddy li costa passar la boia degut a la rolada.

A la que David i Lilu, que està al darrere viren amunt faig el mateix i puc millorar la distancia, per que ells estan mes junts i es van treien el poc vent que fa. Amb les rolades es difícil saber on virar. Decideixo virar curt, una mica arriscat per que el David i els altres allarguen i si poden passar se’m tiraran a sobre. Però tinc clar que es millor navegar buscant el rumb òptim que començar a cenyir massa per intentar passar a tota costa. Al final la jugada surt bé. Puc virar davant del David sense problemes, i ell també te que repicar.

Passo la boia primer amb una bona distancia que ja puc mantenir al primer llarg. El segon llarg es fa molt feixuc per que el vent es cada cop mes fluixet. David i Lilu van mes orsats buscant una mica mes de vent mes amunt que jo i s’apropen, però desprès tenen que fer una popa molt tancada per buscar la boia. Crec que m’han retallat una mica de distancia, però no gaire i puc continuar primer.

El Pau ja ens diu d’acabar la regata a la popa, però al final ni això. La segona cenyida es fa molt pesada per que al buscar una mínima expressió de vent. Sor que a dalt ni ha una mica mes. Acabem la regata a la segona cenyida i la tornada al club trec el rem per que ja no hi ha gents de vent.

Al final la cosa queda així:

1er – Rafel Farrés, 2on – David Saiz, 3er – J.M. Masriera, 4rt – Joan Chapellí, 5è – J. Cirera, 6è – Freddy Balcells, 7è – J. Sunyer.

One thought on “Rafel Farres guanya la regata de 24/1/2016

  1. Gracies per els consells Rafel, regata esgotadora de durada quasi 2 hores i tornada a rem, però sempre alguna coseta en treiem …., fins la setmana vinent companys ¡¡¡¡

Deixa un comentari

