Bernat Coll guanya la regata del 13 de Març de 2016


Bon dia de sol amb un ventet justet (2 nusos) que amb roladetes però es manté de garbí tot el matí. La mar es força plana i la mica de mar més aviat ve de llevant.

En Llorenç es presenta puntual tot i que ha patit un accident fent de monitor d’esquí i porta tota la ma embenada. No serà per ell!, ja s’ha buscat uns amics que el puguin ajudar i és el primer que ens anima. La llàstima és que siguem tant pocs!! (A veure si la Setmana Santa ajuda a fer el tomb). El Jaume ja s’ha llançat a l’aigua, sense esperar a veure què passa, i el David i el Jorge em treuen de dubtes. Enviem els watsapps de precepte, per mirar arrossegar algun despistat de Canet fora d’hores i ens preparem.

En Llorenç i els seus amics han muntat el triangle i arrenca el procediment de sortida (amb sirena inclosa). Al costat de la barca el David, jo a continuació, i quan s’acosta l’hora arriba el Jorge a batallar la posició. Jo els deixo que es barallin, corro una mica la línia i surto més lliure i amb més velocitat. En Jaume veig que em segueix a poca distancia. Així de senzill, i els he agafat una mica de distancia que augmenta encara més per l’efecte de la mica més de ven que fa a dins (o el que em vol acompanyar). Vaig pujant amb en Jaume i en canvi el Jorge i el David fan el bordo per provar el rumb paral·lel a la platja. Jo també giro per no perdre’m. El rumb paral·lel va molt bé, la mica d’ona ens empeny i ens permet cenyir molt sense perdre velocitat. Al Jaume no li surt igual, manté la velocitat però va perdent vent.

Abans d’arribar a la boia el David, davant, i el Jorge més enrere ja pugen. Giro amb avantatge però la corrent fa que no entrem directe cap dels quatre. Repico i passo, el David em segueix força a prop. El Jorge i el Jaume s’encallen a la repicada per culpa d’una rolada inoportuna i queden enrere. Primer llarg, bordo i segon llarg, segueixo davant i el David cada cop més a prop. Segona cenyida per a baix, no vull passar-me i viro una mica curt, però he obligat al David a fer el mateix i quan arribem a l’alçada de la boia segueixo davant, bordo, boia i empopada.

Aquí si que ja m’ha atrapat! Ha sortit més ràpid i se’m posa al costat, a estribord. Jo vaig directe a boia i ell mira de fer una mica de volta però avui no corre més. Aconsegueixo passar la boia primer!, però ben seguits.

Al passar la boia no agafo el rumb tant bé com ell. Vaig davant i puc forçar el rumb cap endins fent el bordo i agafant la preferència. Pugem junts però ell va una mica més avançat i em va traient avantatge. Arribats a l’alçada de la boia ell ja vol fer el bordo, crec que li falta marge per passar-me per la proa però decideixo fer el bordo i no complicar-me. De fet llavors donava per fet quedar segon, que ja em semblava prou bon premi. Ell gira abans surt més ràpid i el deixo passar per la proa perquè cenyeix menys. Seguia pensant que encara que ell hagués de fer un bordo de més, passaria primer a la línia. La última cenyida va anar tant bé com la primera: la mica d’ona m’empeny encara que vagi molt cenyit i vaig directe a línia sense problema i sense que el David m’agafi gaire distancia. El Jorge se’ns ha acostat força fent la última cenyida pel mig.

Entro primer per primer cop! Fa molta il·lusió, encara que siguem quatre! De fet ni hi arribem, perquè el Jaume s’ha retirat a la meitat (per que no se li passi l’arròs).

Bona setmana a tothom!!

Classificació:

1.- Bernat Coll

2.- David Sainz

3.- Jordi Cirera

DNF- Jaume Vivó

 

Ara mirant la traça veig que el Llorenç, o la mar, van moure la 1ª boia:

Archivo 15-3-16 17 59 30

Anuncis

One thought on “Bernat Coll guanya la regata del 13 de Març de 2016

  1. Felicitats Bernat !!! Vaig seguir tota la regata des de terra, amb els prismàtics, i ho vas fer molt be, amb autoritat, a lo campió, aguantant la pressió del David i em sembla que amb dutxa inclosa, son els nervis de anar davant !!!! Red de conformar-se amb quedar segon !!! Recorda : “el primer : guanya, els altres participen !!!” Es broma !!!
    Espero que aquest diumenge en puguem veure a l’aigua

Deixa un comentari

