Rafel Farres imbatible torna a guanyar !! 10/4/2016


Crònica de la regata
Diumenge 10 d’Abril, 2016

Quan ens trobem al club a les 12h el vent es molt fluixet, però al Whatsapp ja s’ha dit que la previsió es de que el vent pugi cap al migdia, i amb plena confiança amb el windguru tots anem muntant. La gent va venint i al final sortim 17 patins. La cosa promet ser disputada.

A les 12:30 ja tenim un vent d’uns 10-12 nusos de 220, que és com el Llorenç munta el triangle. A diferencia de la setmana passada la primera sortida és bona. Hi ha una mica de corrent però podem mantenir la posició a la línia sense gaires problemes.

Molt bona sortida del Xavi Carrasco a sobrevent meu, que m’obliga a caure una mica per no quedar massa a la zona de vent brut. Seguim tots amunt i les desmarcades per terra comencen tard. Tinc que orsar una mica, per superar la línia del Cirera que tinc al darrere, i poder virar amb comoditat.

Xavi Vila ens diu: A la primera cenyida, tots pujàvem ràpid, buscant la posició. A sotavent el David, molt aprop el Vila i a sobrevent, el Lilu, intentant planxar al blau, que no es deixa. A mig bordo el Vila intueix que rolarà cap amunt, tant, que potser podria virar i fer boia. Hi ha vegades que quan et creus una cosa, ja et sembla que passa. “Està rolant !!!” pensa el blau, sense tàctic ni res. I si viro ? . “Els fotaré a tots !!! ” pensa. El pitjor és que va el tio i ho fa. Collons !! Petit detall: es troba a TOTA la flota pujant i que ni vira ni virarà… Ja ho deien a l’auto_escola: “mira si vienen antes de girar !” Així, el Bala ha d’anar deixant passar un rere l’altre, Lilu, Mateu, Xopo, Farres, Cirera, …. de tant posar peus a l’aigua se’m van congelar (els peus també). I vet aquí que “encara” no rola (com sí va fer al final de la regata) i el blau va a parar tot sol a quarts de quinze i “se despide de su querido público hasta la próxima ocasión “.

 La primera boia la passa el Xavi Oliver primer que ha fet molt bona cenyida. Els cinc de davant passem la primera boia molt junts. Jo tinc que allargar la cenyida per deixar pas al David que em reclama sotavent just al cantó de la boia. El Xavi Oliver fa el llarg una mica amunt i en Xavi Carrasco, David i Jordi guanyen posicions amb un rumb mes directe. A la boia dos puc passar al Xavi Oliver i em situo quart, amb el Xavi Carrasco que intenta guanyar la primera posició per davant del David que la passa primer i el Jordi que està molt a prop. A la boia tres passa primer el Jordi i el Xavi pràcticament en paral·lel i després el David que van molt junts.

A la segona cenyida el David vira i se’n va cap amunt, Xavi i Jordi segueixen per el bordo de terra amb Xavi Oliver i jo al darrera. El Xavi Carrasco te mes sobrevent que el Jordi, però ell està mes endavant. Allarguem molt la cenyida per terra per que el Llorenç ha mogut la boia per fer el triangle mes llarg. Crec que allarguen massa i jo decideixo virar. Xavi i Jordi viren una mica mes tard. El vent va bornejant i tot i que sembla que no passo, aprofitant les petites rolades, puc guanyar sobrevent i passar la boia de cenyida. En David ve per l’altra amura passa primer molt a prop den Jordi i Xavi Carrasco.

Segons Jorge Cirera mes enrere i ha una bona lluita al mig del pelotón. Fredy, Alex Xopo, Joan Xapelli i ell mateix lluiten per no perdre comba del grup capdavanter, tractant d’agafar al Xavi Vila. L’Alex va tocar boia a la segona cenyida i crec que ho va deixar després de la popa.

Comencem la popa Xavi Carrasco, Jordi i David molt junts, molestant-se entre ells per guanyar la posició i jo al darrera. Jo aposto per un rumb el mes directe possible, per que el vent es prou fort, però el Xavi orsa molt per canviar d’amura i entrar a boia amb mes velocitat. La maniobra no li surt be i passen la boia David, Jordi i Xavi, i comencem la tercera cenyida.


  
A la vista de lo be que li ha anat a la segona al David, els tres virant cap amunt. Jo allà no hi tinc res a guanyar i poc a perdre seguint per terra, per que el Xavi Oliver ha quedat mes enrere i no es una amenaça. El vent ha rolar una mica, uns 5/10 graus, ho veig per que puc navegar una mica mes orsat i no m’acosto tant a terra. A mes a mes no tinc els tres al davant traient-me el vent i puc navegar mes ràpid. Miro enrere per veure quan passa el Xavi Oliver i que fa. He decidit que viraré curt per que amb el lluny que està la boia es impossible precisar el lloc exacta i no me la puc jugar tant. Viro i cap amunt i comença una llarga cenyida i quan ja m’acosto a la zona de boia; Oh sorpresa, puc passar per la proa d’en Xavi, Jordi i finalment David que te que amollar una mica per respectar el meu estribord. La veritat es que no tinc clar si passava, potser si però molt molt just. En David per no ser objecte d’escarni al Whatsapp decideix amollar i passo primer. Allargo per per virar mes amunt i poder creuar la línia però tot i així en quedo curt. Està clar que aquí el vent ha tornat a rollar i torna a estar a 220 o potser 210. Tinc que repicar una mica per entrar amurat a estribord. Molt satisfet per la victòria per què la regata ha sigut llarga, molt disputada i amb participants de molt nivell.


Recorregut de la regata amb el canvi de boia

La classificació es la seguent:

1er – Rafel Farrés, 2on – David Saiz, 3er – Jordi Mateu, 4rt – Xavier Carrasco, 5è – Xavier Oliver, 6è – Josep Mª Masriera, 7è – Xavi Vila, 8è Jorge Cirera, 9è Joan Xapelli, 10è Toni Carmona, 11è Freddy Balcells, 12è Jaume Vivo, 13è Carles Albertí, 14è Bernat Coll, 15è Albert Capell, DNF Kiko Cañas, Alex Chopo.

Anuncis

Deixa un comentari

