Rafel Farrés guanya la regata del 1/5/2016


Crònica de la regata
Diumenge 1 de Maig, 2016

El vent avui ha fet coses molt rares. Mentre muntem tenim que encarar el patí cap a Garbí i a la que tenim la vela a dalt el vent ens rola 180º i ve de llevant. El Llorenç va preguntant que com munta la regata. Al mar es veuen zones de vent i d’altres completament encalmades. Hi ha un gradient de Nord, que al venir de terra fa anar el vent de qualsevol manera. La rolada de 180º es produeix varies vegades, però està clar que quan rola a Garbí el vent es mes intens, i el Llorenç decideix arriscar i muntar a Garbí.

A terra ens ho anem mirant. Quan entra, ho fa amb força i alguns decidim deixar la vela un pel avall per si de cas. Al final la tindrem que pujar a mar, per que quan baixa, el vent es molt fluix.

A la sortida el vent ha tornat a rolar i ve de ponent. Aguantem el patí a la línia però tal i com ve el vent podem sortir en perpendicular i el rumb a la boia 1 sembla directe.

Explico la meva regata, però ca d’un en podria explicar la seva i no tindries res a veure.

He triat sortir a prop de la boia, per que em sembla que està mes a prop. El Chapelli està mes ben posicionat que jo i m’agafa avantatge a la sortida. Es altres estan a sobrevent, però molt a prop del comitè i tal i com està el vent queden al darrera, ja que el rumb es un través que ens porta directe a la boia. El Chapelli segueix a sotavent i no hi ha manera de passar-lo. En Xavi i el Lilu s’acosten per sobrevent. Quan ens acostem a la boia 1 el vent ja ve mes de garbí i hem de virar per poder entrar a boia. En Chapelli ha quedat una mica mes endarrerit. Amb la rolada Xavi i Lilu han quedat mes enrere i puc passar la boia primer amb una bona distancia d’ells dos que passen la boia després.

Al primer llarg es mantenen les posicions, però al segon llarg, mentre busco on es la boia, Xavi i Lilu s’acosten molt, i a la mateixa boia el Lilu es cola per l’exterior amb molta velocitat. Està clar que tinc que millorar el meu rendiment als llargs. He perdut la primera posició i tinc el Xavi just al darrera. El vent fa una cosa rara, veig que tinc el Lilu al davant, el Xavi en línia al darrera i decideixo virar. La rolada em deixa una mica aturat i intento arrancar de seguida per no quedar a la proa del Xavi i evitar la possible infracció. No se per què però el meu patí corre molt i el del Lilu que també ha virat, no, i de tenir-lo al davant ara el tinc unes 10 eslores a la popa. Em virat casi a l’hora i ell estava mes avançat a sobrevent meu. Però ell devia estar una mica mes a prop de terra, i es deu haver quedat en una zona amb menys vent. La cosa es que torno a anar primer.

Segueixo per el bordo de dalt que sembla que hi ha mes vent, amb un ull als que van per el bordo de terra. No sembla que hi hagi cap amenaça per aquesta banda. Lilu i Xavi han quedat a sotavent meu i mes enrere, o sigui que per aquesta banda també està de moment controlat. Seguint les indicacions del Tato viro curt i funciona. Quan ens acostem a boia el vent es diferent, ve mes de la esquerra i es pot cenyir a un rumb gairebé directe. Arribat a la línia de la boia només cal virar i començar la popa, ara ja amb molta distancia del Xavi i Lilu.

A la popa no hi ha sorpreses. El vent va rolant, no son les de 180º que teníem abans de començar, però deu ni do.

Comencem la tercera cenyida i torno a virar cap a dalt, però el Xavi i el Lilu pressionen i comencen a desmarcar-se i tinc que virar un parell de vegades per mantenir la marca i no arriscar. Amb això no puc estar atent als que venen per el bordo de terra i quan arribo a la boia veig un patí blanc darrera meu. El patró, somrient, sembla molt satisfet. Però no es el Lilu, es el Chapelli que s`ha colat segon i no se ni d’on ha sortit. Obsedit en controlar al Xavi i al Lilu, no m’he fixat amb el que passava a l’altra banda del triangle. Xavi entra darrera seu i el Lilu, en una de les moltes rolades ha quedat una despenjat. Avui ha sigut una loteria.

Amb les imatges del GPS que ens han enviat el Cirera i el Bernat podeu veure com de boges han sigut les rolades. Es pot apreciar molt be com ha canviat el vent al primer bordo, que de ser directe al començament, t’allunyava de la boia un cop t’hi acostaves.
M’he entretingut a calcular la direcció del vent a la primera i segona cenyides. La tercera ja era embolicar massa el diguix.


Seria interesant veure el recorregut amb el GPS de la tercera cenyida de Chapelli i Lilu, per veure la cara i la creu del efecte de les rolades.

En arribar a platja el Remy ens recorda que em d’agafar tres fustes cada un i posar-les a la pila, com a contribució a les reformes i no carregar-ho tot a una única esquena.

La classificació es la següent:

1er – Rafel Farrés, 2on – Joan Xapelli, 3er – Xavier Carrasco, 4rt – Jorge Cirera, 5è –Toni Carmona, 6è – Josep Mª Masriera, 7è – Bernat Coll, 8è – Sergi Sainz, 9è – Dany Wirth, 10è – Joan Astals.

Anuncis

One thought on “Rafel Farrés guanya la regata del 1/5/2016

  1. De la crònica del Rafel voldria rectificar una coseta sobre el Xescanna, a la sortida no podia sortir, ja que tenia el vent en contra i vàrem estar amb el D. Wirht i l’Astals perduts ,que no podíem arribar a la línia , quant tots enfilàveu cap a la primera boia ,tiro sol per vaig , el Llorenç diu noi que ja són a la boia els primers , jo amb ganes de recuperar almenys alguna posició, cosa que vaig aconseguir primer passant al Sergi i al Bernat que estaven perduts en una de les rolades i l’empopada connecto amb el Xavi i al Jordi tinguen al davant al Lilu , al passar la boia enfilo cap amunt troba’n el X.Carrasco que baixava cap l.arribada, jo allargo més la cenyida cap amunt fent el bordo que em portarà directe a la línia d.arribada passant al Xavi que te que fer varis repicons per entrar. Fins i tot el LLorenç des de la zòdiac amb diu… tiu es fet ,com les motos el Marquez.
    Estava molt content…….. Amb tants mestres al davant cada diumenge s’haprent quelcom
    fins diumenge

Deixa un comentari

