Rafel Farres guanya la regata del 21 de Maig 2017


Gran participació avui a la regata després de l’acte d’homenatge a Montse Figuerola. Llàstima que amb el corrent de garbí, va ser difícil formar avui una línia per llançar les flors ja que tots ens anàvem allunyant del Llorenç.
Per la sortida de la regata en Llorenç manté la zòdiac al mateix lloc, és a dir a pocs metres de la sorra. La sortida bona és per comitè amurat a estribord, i molts patins s’apropen per virar just al cantó per què no hi ha espai. El més llest és el Valiente que sense manies vira a terra literalment i deixa el pati a la sorra a punt per sortir al cantó de la barca. A fer punyetes el corrent i les rolades. A veure qui li pren la posició.
Jo m’apropo amurat a babord, i he de virar pràcticament a terra, però a sotavent del Valiente que té la posició ben fixada.
Comença la regata i puc sortir més de pressa que el Valiente tot i que em queda a sobrevent. He de cenyir a rabiar per poder quedar davant d’ell i virar. Crec que és millor virar curt, ja que la forta corrent de garbí ha de ser més intensa lluny de terra. Després de virar, navegant en l’altra amura tinc la sensació que vaig bé, per què els que han virat més tard, tot i estar a sobrevent estan més endarrerits.
En arribar a la primera boia veig que el Remy passa primer amb un bon avantatge. Ha d’haver navegat molt fi, per què a la sortida no l’he vist i havia d’estar més lluny que jo del comitè. Per darrere tinc el Jordi i el Xavi Vila amenaçant. He de caure una mica per què veig que busquen l’interior de boia i l’he de protegir. Les posicions no canvien a les boies 2 i 3. El Remy segueix primer i jo he hagut d’estar més pendent dels que tinc al darrere que d’ell.
En començar la segona cenyida el Jordi veig que vira, però em diu que ha tocat boia i ha de fer un 360. En Xavi Vila queda més enrere. S’ha obert una petita escletxa i em puc començar a concentrar amb en Remy que el tinc davant. Veig que vira curt i allargo una mica més, però la referencia és incorrecta. El Llorenç està remenant una boia, però no és la boia 1 que queda més lluny per què la deu haver mogut. Les posicions no canvien al davant i al començar la Popa veig que el que tinc al darrere no és el Xavi Vila sinó el Valiente.
Ja navegant a la popa veig que tinc davant un pati blau, és el Lilu que navega amb el vell Menchu. El Cirera li ha tret un gran rendiment, però ha de costar acostumar-se a navegar amb ell.
Comencem la tercera cenyida i ja pràcticament he descartat apropar-me al Remy per què manté un bon avantatge, molt difícil de recuperar en una cenyida sinó té cap error. Però en arribar a l’espigó vira cap a l’altre bordo. Decideixo seguir per el bordo de terra. Ja que no hi ha boies i em podré apropar molt a la platja i fer una bona proa. Igual hi ha sorpresa per què el Remy segueix amunt i no em marca. Segueixo una mica més però no puc per què ja quasi toco la sorra i he de virar. El vent se’n va més cap a garbí i no veig al Remy. Més endavant veig que ha virat per entrar a la linia i ens creuem i m’ha de deixar estribord. Veig que arribarem a la línia molt junts i quan la vaig a creuar me’n vaig a la proa per orçar i tocar la línia. Abans que ell, i moooc! Funciona. El Remy entra un segon mes tard al cantó del comitè.
En Remy ha anat primer descarat tota la regata, navegant molt ràpid fins a l’últim segon. Com que això no li tornarà a passar, si el volem guanyar, caldrà marcar-lo des de la sortida.
Classificació:
1.Rafel Farres
2.Remy
3.Xavi Oliver
4. Cris Cañas
5.Jordi Mateu
6.Xavi Vila
7.Fredy Balcells
8. Alex Chopo
9. Jaume Vives
10. Bernat Coll
11. Josep Mª Masriera
Anuncis

Deixa un comentari

