Freddy Balcells guanya la regata del 18 de març 2012

Vent: sw 220º amb rolades importants i canvis d’intensitat, des de 8 nusos a 15 nusos.

Sol temperatura aire 18-19 ºC i mar una mica picada pel vent.

Participants 10.

Bonic dia de regata, on han faltat il·lustres navegants   i ja comença a ser hora d’escalfar motors per la temporada que ja és aquí, per tant prepareu-vos els que no esteu navegant per que les condicions de navegació darrerament son molt favorables.

En Lilu de nou s’ha sacrificat per formar a un noi, balissador en pràctiques que s’ha oferit a apendre l’ofici.., el proper diumenge a veure si pot navegar amb tots nosaltres.

Sona la bocina avisant dels 5 minuts, participants preparats, el vent comença a rolar…i mooooooc caçem a tope i a navegar!!!. 3000 primer, 3035 segon, 2817 a prop i la resta de la flota compacta, la rolada es forta i l’skalivat no se n’adona que va rumb a Corsega, mentre la resta viren i prenen un gran avantatge. En Dani Wirth passa dels primers, crec, però jo estava comprant ensiamades a Mallorca i no he pogut seguir d’aprop als primers, m’ha semblat veure al Freddy mentre jo encara havia de fer el primer pas per boia en darrera posició.
En el pas de la primera boia en Vila ha tocat boia, atent en Chopo ha cantat linea, vull dir boia, i el sr. Vila ha fet el 360 de penalització. Al llarg les posicions han variat força, en Bala Blava ha recuperat moltes posicions, la flota enfila el traves, el vent, que havia baixat d’intensitat puja de sobte, veles caçades a tope per baixar les onades, cavalquem a tota velocitat… El següent pas per boia divideix a la flota, dilema per dalt o per baix? cadascu segueix el seu cami, sembla que per abaix va be… En el penultim pas per boia en Vila primer, segon en Freddy i tercer Oliver, negociem be l’empopada, en Vila fa el 360º de penalització,( això és tota una noticia, mister Vila complint les regles!!)  Cabalango passa primer i enfila la cenyida final, Skalivat a prop el segueix, en Vila fa maniobra i enfila per dalt, en un intent d’atac final per la victòria,  però em Freddy i el xampinyoner  segueixen pel rumb de platja,  viren massa aviat i no entren directes, en Bala Blava es creua amb ells, els darrers metres son decissius, Skalivat apura massa la virada, en Freddy li agafa la posició bona i entra primer, a pocs segons entra Oliver, tercer en Vila, que crida,  com sempre, estribooooord, en quarta posició fent una molt bona actuació en Joan Xapelli, darrera en Chopo i la resta de la flota.
Molt bona regata per les favorables condicions de mar i vent, tot un plaer navegar amb sol i vent!!, bona setmana a tothom i fins el proper diumenge, us hi esperem!!

Crònica : Xavier Oliver

Somrient guanyador de la regata d'avui, felicitats Freddy!!, foto d'arxiu de l'estiu 2011, III Trofeu Mar i Vent

Classificació:

7. Jordi Cirera

8. Kris Cañas

9. Joan Astals

10. Francisco Cañas (DNF)

PD:

A veure si els campanerus us animeu:  David Sainz, porta molts dies fent campana, la familia Carrasco, en Rafel Farres, Sunyer, Albertí, Visiers, etc….

Publicat per clubmarivent

Club dedicat exclusivament al pati de vela Patin a vela Sailing

14 respostes a “Freddy Balcells guanya la regata del 18 de març 2012

1. Un magnific dia de vent, que ja tocava. La monumental rolada després de la sortida ens ha agafat a alguns, a la figuera. 1ª lliçó, segueix el teu instint i a ningú més. Darrera dels XAvis, Oliver i Vila, quasi arribem a Menorca. Tant despistats anavem que en Vila a tocat boia per evitar xocar amb el pare Cañas!!!!! increible. Més tard les coses han tornat al seu lloc i el XAmpinyiner ha fet una gran remontada així com el Vila. Gran regata del Fredy i també del Xapellí.
    Un dia amb força 4 espectacular, com també espectacular la trinxada que porto a sobre…….però ha valgut la pena.
    Fins diumenge.

chopo

2. Realment, un dia magnific!, els que han sortit tard l’han ensopegat, ja que, arran de comité, feian quasi rumb directe a la boia. Aquest il.lumenats han estat: Xapelli, Cirera, Dani, i Cañas (Pare). Jo m’he donat compte a mitg bord i he virat a terra, el pas per la primera boia ha estat: Dani, Jordi Cirera, Fredy, Xapelli, Cañas…..A la segona boia, la flota s’ha ajuntat i primer era el cirera, 2º Dani, tercer Vila i 4º jo, crec que després en Xapelli.i Chopo. a la tercera boia, com diu be el cronista: Vila Fredy i Olive, lluitant aferriçadament els tres, durant tota la cenyida, la popa i la darrera cenyida.

3. molt ben explicat
    regata que donàvem per perduda amb la rolada bestial. Skalivat últim jo avant penúltim, tocada de boia….però el fort vent ens va animar a intentar la remuntada
    Cap incident malgrat el fort vent

No puc negar la temptació de no fer el 360ª quan ja anava primer, però amb la distància que portava creia que no m’atraparien.
    Un consell, quan aneu a babord i s’acosti algú a estribord dubtant, crideu, el que sigui, però crideu (a poguer ser alguna cosa que no s’entengui massa p.e. “barnús !!, barnús !!!” ) i a veure què. Ho vaig fer amb el Cañas i va amollar mentre preguntava, què dius ??, em va donar temps a virar, però finalment em vaig menjar la boia.
    Està clar que és broma… apliqueu el reglament i punto. El cert és que crec que estava a menys de dues eslores de la boia al virar, pel que sí hagués tingut preferència, però amb el vent que feia……no te la juguis

M’hagués agradat veure si el Capicua olorava la rolada. La veritat és que va ser ràpida i de 45 º, tremenda, i després va tornar al garbí, va durar 20′. Potser ens pot dir alguna tècnica per detectarla. Està clar que quan ho vam veure, era tard i els de terra ens portàven un avantatge brutal
    En fi, caldrà tornar al gimnás per dies així
    Molt bé el Freddy, el Xapellí i la resta, que per fi va gaudir d’un dia de vent
    salut
    Xavi V

4. En primer lloc fel.licitar al Freddy, guanyador en un dia realment complicat. Efectivament els que vam sortir tard i vam agafar la amura de babord abans, ens vam beneficiar de la rolada… Jo no donava crèdit, en el moment que vaig avistar la boia vaig pensar: i a on han anat tots? El Dani va passar primer la boia de cenyida i vam fer junts els dos llargos (en realitat el primer llargo era una popa) Qué gustazo!!!!! tots darrere!!! vaig dir-me: disfruta d’aixo que no passa sovint… vam tancar el triangle primer i segon però la flota ja la teniem a prop. Y aquí se acabó lo bueno….
    Les veritables diferències entre navegants és donen cenyint i si a sobre puja el vent: “miau” toca patir. A sobre, triar el bordo per mar no va afavorir gaire el resultat. Els Xavis i el Freddy van agafar el mando de la regata i a la tercera cenyida el Xapelli i el Chopo van aguantar el barco amb menys deriva que jo…

Pero bueno, una regata divertida i per apendre. Per sort no sempre tenim 16 nusos, ja arribaran les ventolines….

Jordi Cirera

Menchu IV-1104

5. Fantàstic day¡ val la pena rapatir-ho per els que no varen venir, al sortir des de la sorra veiem més vent del que hi havia realment.
    Mai m’havia trobat amb una rolada amb tants de graus com aquesta, al.lucinant,.<<<<<<<però al cert es que veure al darrera a les primeres espases com el Xavis o Fredy ens va fer pujar l'autoestima a tots els segundons, fins que tot va anant tornant en el lloc que toca, quina llàstima (de ilusión también se vive).
    Per cert vaig aguantar junt amb el Chopo fins l'arribada a no gaire distancia d'ells.
    El millor va ser que tots els regatistes varem acabar la regata ¡ chapeau ¡
    Diumenge tots a l'aigua

Felicitats als Joseps i Josepas

Xapellí

6. Certament un dia magnífic, a la sortida del port ja vaig veure què la cosa prometia, ja què al voltant de les dotze teníem més de setze nusos de Garbí i encara l’hi quedaven unes hores per anar pujant. Es va muntar un triangle en funció del que bufava, 220º a proa, però com be explicant tots la cosa va canviar. El minut abans de la sortida els dos Xavis s’acosten a la barca, l’Oliver marcant sotavent al Vila que per la cara que posava ja es veia sortint per damunt de la zodiac doncs l’Eskalivat pretenia barrar-li el pas i fer-lo fora de la línia i deixar-lo tot just per darrera la barca en el moment de sonar l’últim toc de botzina, però la forta corrent els va desplaçar a sotavent i es va sortir net i sense problemes per els dos. No sabeu lo be què es veu la intencionalitat des de dalt de la barca i la cara de pocs amics què us queda en aquestes situacions. Els dos Xavis amb força avantatge cenyint amb velocitat i la resta de la flota molt més retardada (nois, o arrisqueu una mica més a la sortida o no hi tindreu res a fer, la flauta no sona cada dia) Però vet aquí que als pocs minuts, quan els primers ja estaven a mig camí de Còrsega i els darrers tot just començaven a posicionar-se, sense encalmar, es produeix un canvi sobtat en la direcció del vent de quasi 50º que fa que els que es trobaven darrera tinguin per davant un rumb directa a la 1ª boia i els destacats primers, passessin a ser els últims amb diferencia. La resta ja la sabeu, el vent va tornar al seu lloc i el triangle va tornar a tenir un sentit lògic, malgrat petites rolades constants durant tota la prova, a vegades semblava que el vent anava de baixa i al poc pujava. Mica en mica la flota es va acostar i la “lògica” feia de les seves. M’alegro molt per el Fredy, perquè va veure el canvi de rumb i va virar abans que ningú, ja què a ell no l’afavoria gens la direcció que portava, va aguantar la posició tota la regata i quan van arribar al Xavis després d’una excel•lent remuntada (anaven els últims) no va fallar ni en l’empopada ni en la darrera cenyida amb un repicó in extremis a metres de la boia d’arribada on l’hi va guanyar la posició a l’Oliver i va entrar primer per segons. El Xavi Vila va tocar boia i va esperar el moment oportú per fer un 360º, justament quan encapçalava la regata, i al començar la popa, pensant que l’hi donaria temps ho va provar, però feia massa vent, la maniobra es va complicar i els perseguidors, Xavi Oliver i Fredy Balcells el van enxampar i passar, desprès a la cenyida, ho va provar amb un bordo per fora però no va poder ser, encara què fer 3er ja es tot un mèrit. Molt be en Joan Xapellí, què va entrar el quart davant de l’Alex Chopo, ahir van dormir plans. En Dani i en Jordi que van arribar a comandar la regata van acabar 6er i 7er aguantant el barco com podien ( a vegades una mica de sobrepès ajuda) No se el què l’hi va passar al Kris Cañas què va entrar el 8er, amb aquest vent sol anar millor, deu ser la falta d’entrenament o la novia què el te desconcentrat. Especial menció al Joan Astals què ja està enganxat, amb vent fort el vaig veure molt còmode completant tot el recorregut a molt bona marxa. Llàstima del Quico Cañas què es va retirar a les acaballes.
    Be, anem acabant, ahir va venir a provar un aspirant a abalisador i la setmana què be vindrà un altre i ens haurem de decidir ja què un “servidor” te un mono de la mida d’en King Kong i tot i què ho fa de bon grat, hi posa interès i ganes, la veritat es què de vocació no en te massa.
    Apa fins diumenge.

Josep Mª Masriera, Mar i Vent, Zodiac vermella.

1. He parlat amb el Ferran Gubern per si tenen balissadors que vulguin montar el diumenge regates, m’ha comentat que si.
      Respecte el tema regates match race em passarà el reglament per montar-les quant vulgueu fem la primera.

2. Lilu gràcies de nou per la teva predisposició i paciència pel be comú, les regates del diumenge haurien de ser proclamades un be d’interes nacional o patrimoni de la humanitat per la Unesco, ho sento però alguhohaviadedir!
      X.Oliver

7. Si algun dia torno a guanyar, ni què fos per xurro, m’agradaria una foto com la del Fredy.
    Perdoneu però algú ho havia de dir.

8. Ja ta la fare ja, semblo la Pipí Calzas largas!, no mes un detall sense importancia: el reglament de regates diu ben clar que el gir de 360 s’ha de fer ” apartandose de la flota y lo mas pronto posible, en el mismo tramo que se inicia después de la boya tocada”
    Freddy

9. Tens tota la raó Fredy en aquest punt el reglament es clar es clar i a partir d’ara el que toqui, te que virar en el tram entre la boia tocada i la següent i s’ha d’apartar de la flota, no val anar tirant i buscar el moment ideal….

10. Tramo más, tramo menos… Ja deia jo que millor “desqualificat amb honors” que anar fent voltes
    Tomamos nota x propera, que éste es un deporte de caballeros (y señoras)

11. Llegeixo avui els comentaris i estic fart de veure tantes exclamacions del tipus: un dia magnífic, vent maco, ja era hora, regata molt maca… Un dia que falto… Felicito a tots els regatistes, especialment al Freddy, i aclareixo al Vila que des de la terrasseta de casa, al mig de Barcelona, on m’havia quedat a treballar durament, vaig ensumar perfectament la rolada. En un momento dado, vaig aixecar el cap dels papers de cop i vaig dir: té, ara haurien de virar a garbí… No ho dubtis. Ah, molt bo això del “barnús!”, m’ho apunto.